Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur Upplever du Ledge skidan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supershape" data-source="post: 508991" data-attributes="member: 91216"><p>Tjena.. köpte ett par 07/08 till min grabb nyligen, graderade upp bindningen till en Head Mojo 12'a, så tycker de ebra att du valt Look'en, då org. marker har så kassa stoppers.</p><p>Ingen skillnad på 07/08 o årets så vitt ja vet å hört(förutom ovansidan..då), de är ju en vidareutveckling av den populära Dogen. Grabben är 14år. 173/60 och jag 50/170/73.</p><p>Grabben åkt park nga år(Head Madtrix tidigare), jag är en gammal "pisträv" sen 70-talet,(kör på Head Supershape Chip) åkt en del bräda o börjat "leka" i parken med grabben, vi hoppar upp till svarta, men inte så avancerade trix än. Var lite skeptisk till att skaffa så extrema parkskidor till honom(symetriska o mittmonterat), då jag även vill att det ska funka för honom i pist.</p><p>Men ändrat uppfattning nu, då jag testat dem.</p><p>I Pist.. </p><p>Riktigt hyffsat fartstabila(trots mjuka ändor), helt ok i carvingsväng(med inslag av "gammal" storslalomteknik), iaf i längre sväng pga radien, ska du åka kortsväng får du jobba lite o den långa bakdelen försvårar ngt. Bra kantgrepp pga den mkt styva mittdelen på skidan. Mycket roliga att leka o spontan hoppa i pisten med, då den längre o initialt mjuka bakdelen dämpar landningarna fint och styv o vridstyvheten i mitten gör att landningarna känns stabila. Den fina kicken gör dom mycket lekfulla, men ändå stabila och trygga.</p><p>I Park..</p><p>De positiva egenskaperna vid hopp i pist förstärks och kommer ännu mer till sin rätt.</p><p>Kanonkula!!! </p><p>Passar..</p><p>Medelgoda åkare(hoppare) o lite avancerade. Är du en mer van Park-Nisse så kanske du vill ha lite bredare lagg.. o e du tung så lite styvare, men för oss så är de grymma!!</p><p>Mycket nöjd med Völkl, så pass att jag lurar på å skaffa ett par Karma eller Wall själv..Om någon vill "ressa" de eller tipsa mig.. så uppskattas det,, ok?</p><p>Helhet..</p><p>Är du en medelgod åkare som lirar mest i parken men vill ha en skida som även funkar o e lekfull i pist.. iaf med långsväng, så får du svårt att hitta en mer prisvärd skida.. någon emot?? (Jag paketa -08'orna med Mojo'n o en xtra stopper för 3lappar(..najs price ;-)</p><p>Så alla dom som säger att en symetrisk mittmont skida "bara" går i park.. har nog aldrig testat själv.. Jo.. förresten,grabben e helt lyrisk o fått en helt ny "hoppvärld" med dessa :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supershape, post: 508991, member: 91216"] Tjena.. köpte ett par 07/08 till min grabb nyligen, graderade upp bindningen till en Head Mojo 12'a, så tycker de ebra att du valt Look'en, då org. marker har så kassa stoppers. Ingen skillnad på 07/08 o årets så vitt ja vet å hört(förutom ovansidan..då), de är ju en vidareutveckling av den populära Dogen. Grabben är 14år. 173/60 och jag 50/170/73. Grabben åkt park nga år(Head Madtrix tidigare), jag är en gammal "pisträv" sen 70-talet,(kör på Head Supershape Chip) åkt en del bräda o börjat "leka" i parken med grabben, vi hoppar upp till svarta, men inte så avancerade trix än. Var lite skeptisk till att skaffa så extrema parkskidor till honom(symetriska o mittmonterat), då jag även vill att det ska funka för honom i pist. Men ändrat uppfattning nu, då jag testat dem. I Pist.. Riktigt hyffsat fartstabila(trots mjuka ändor), helt ok i carvingsväng(med inslag av "gammal" storslalomteknik), iaf i längre sväng pga radien, ska du åka kortsväng får du jobba lite o den långa bakdelen försvårar ngt. Bra kantgrepp pga den mkt styva mittdelen på skidan. Mycket roliga att leka o spontan hoppa i pisten med, då den längre o initialt mjuka bakdelen dämpar landningarna fint och styv o vridstyvheten i mitten gör att landningarna känns stabila. Den fina kicken gör dom mycket lekfulla, men ändå stabila och trygga. I Park.. De positiva egenskaperna vid hopp i pist förstärks och kommer ännu mer till sin rätt. Kanonkula!!! Passar.. Medelgoda åkare(hoppare) o lite avancerade. Är du en mer van Park-Nisse så kanske du vill ha lite bredare lagg.. o e du tung så lite styvare, men för oss så är de grymma!! Mycket nöjd med Völkl, så pass att jag lurar på å skaffa ett par Karma eller Wall själv..Om någon vill "ressa" de eller tipsa mig.. så uppskattas det,, ok? Helhet.. Är du en medelgod åkare som lirar mest i parken men vill ha en skida som även funkar o e lekfull i pist.. iaf med långsväng, så får du svårt att hitta en mer prisvärd skida.. någon emot?? (Jag paketa -08'orna med Mojo'n o en xtra stopper för 3lappar(..najs price ;-) Så alla dom som säger att en symetrisk mittmont skida "bara" går i park.. har nog aldrig testat själv.. Jo.. förresten,grabben e helt lyrisk o fått en helt ny "hoppvärld" med dessa :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur Upplever du Ledge skidan?
Tillbaka
Topp