Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur välja rätt längd på Salomon XDR med Tip Rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="m94perli" data-source="post: 1097735" data-attributes="member: 36981"><p>Utvärdering av Salomon XDR 84 Ti.</p><p>Åkardata: 68kg, 173cm, medel/avancerad åkare, Pjäxor NORDICA GPX 105 W</p><p>För mig fungerade skidan mycket bra. Jag kör dem som slalomskidor och inte telemark.</p><p>Jag körde v7 i Bydalsfjällen och pisterna var väl preparerade på gränsen till mjuka dvs jag körde aldrig på isigt underlag.</p><p>Skidorna var lätta att bestämma var svängen skulle sitta i backen (typ portar eller ski-cross) och jag tycker de var så kvicka som jag önskat. Utan att bli opålitliga i höga farter.</p><p>Jag åkte en del utanför pisten i mestadels uppkörd lös snö och jag tycker att de var enkla att hantera. Mindre "pumpa i vertikalen" som jag gjorde med mina äldre skidor utan mer köra på/igenom snön.</p><p>Jag tror det är en bra skida och har inget dåligt att komma med..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="m94perli, post: 1097735, member: 36981"] Utvärdering av Salomon XDR 84 Ti. Åkardata: 68kg, 173cm, medel/avancerad åkare, Pjäxor NORDICA GPX 105 W För mig fungerade skidan mycket bra. Jag kör dem som slalomskidor och inte telemark. Jag körde v7 i Bydalsfjällen och pisterna var väl preparerade på gränsen till mjuka dvs jag körde aldrig på isigt underlag. Skidorna var lätta att bestämma var svängen skulle sitta i backen (typ portar eller ski-cross) och jag tycker de var så kvicka som jag önskat. Utan att bli opålitliga i höga farter. Jag åkte en del utanför pisten i mestadels uppkörd lös snö och jag tycker att de var enkla att hantera. Mindre "pumpa i vertikalen" som jag gjorde med mina äldre skidor utan mer köra på/igenom snön. Jag tror det är en bra skida och har inget dåligt att komma med.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur välja rätt längd på Salomon XDR med Tip Rocker?
Tillbaka
Topp