Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur välja rätt längd på Salomon XDR med Tip Rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1099405" data-attributes="member: 165477"><p>Jag har två par Head XRC 1400 (163 och 170) sedan tidigare och håller med, bra skidor med mycket sväng. Men jag tror du är rätt ute med dessa Salomon. Köpte för ett par veckor sedan de smalaste i XDR serien (80 ti) i 176 cm längd och gillar dem otroligt bra så långt. Är själv 177 cm och väger ca 76 kilo, van äldre skidåkare med bra teknik. Lätta, kvicka, stadiga, carvar otroligt bra i långa/korta svängar. </p><p></p><p>Har inte testat riktigt isigt men i stenhård morgonmanchester går de som på räls. Och även i eftermiddagens mer uppkörda pist, det är framörallt där de glänser jämfört med mina gamla Head, som nog får stanna hemma i fortsättningen. Jag tycker kombinationen av att de är lättåkta men samtidigt inte viker ner sig när det går undan är en skön kombination, jag är positivt överraskad. Jag tror (tror) att 84 och 88 är samma konstruktion, men vet inte om de skiljer i mjukhet? 80 ti har ganska mjuk framända, vilket passar mig som kör mer på teknik än styrka numera. En mångsidig skida helt enkelt, ska bli kul att testa dem offpist även om de bör vara lite för smala, men i tester påstår de ändå att de funkar ganska ok jämfört med många styvare all mountain skidor. </p><p></p><p>Lycka till med ditt skidval, om det inte redan är gjort!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1099405, member: 165477"] Jag har två par Head XRC 1400 (163 och 170) sedan tidigare och håller med, bra skidor med mycket sväng. Men jag tror du är rätt ute med dessa Salomon. Köpte för ett par veckor sedan de smalaste i XDR serien (80 ti) i 176 cm längd och gillar dem otroligt bra så långt. Är själv 177 cm och väger ca 76 kilo, van äldre skidåkare med bra teknik. Lätta, kvicka, stadiga, carvar otroligt bra i långa/korta svängar. Har inte testat riktigt isigt men i stenhård morgonmanchester går de som på räls. Och även i eftermiddagens mer uppkörda pist, det är framörallt där de glänser jämfört med mina gamla Head, som nog får stanna hemma i fortsättningen. Jag tycker kombinationen av att de är lättåkta men samtidigt inte viker ner sig när det går undan är en skön kombination, jag är positivt överraskad. Jag tror (tror) att 84 och 88 är samma konstruktion, men vet inte om de skiljer i mjukhet? 80 ti har ganska mjuk framända, vilket passar mig som kör mer på teknik än styrka numera. En mångsidig skida helt enkelt, ska bli kul att testa dem offpist även om de bör vara lite för smala, men i tester påstår de ändå att de funkar ganska ok jämfört med många styvare all mountain skidor. Lycka till med ditt skidval, om det inte redan är gjort! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur välja rätt längd på Salomon XDR med Tip Rocker?
Tillbaka
Topp