Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur välja vart säsonga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Berggrund" data-source="post: 1009622" data-attributes="member: 31089"><p>Ja jag skulle sätta mig ner och verkligen rada upp vilka delar som är viktiga för mig t.ex. mysig by, lättillgänglig offpist, Jobb som går att kombinera med åkning, vill du se andra kulturer o.s.v. Kanske talar du något extra språk som du vill utveckla. Det är bra att specificera mer än enbart vilken typ av åkning för bra åkning kommer du kunna finna på många ställen. Sen skulle jag välja ut ett antal byar där jag skulle kunna tänka mig att vara. Osså skulle jag börja söka olika jobb, boende o.s.v. Där du får bäst resultat vill du förmodligen vara.</p><p></p><p>Jag skulle kanske inte välja Valdi om du spenderar väldigt lite tid i baren, för ska vi vara ärliga så trotts att skidåkningen är grym så är byn inte särskilt mysig och den stora delen av åkare har en benägenhet att ligga bakfulla även de bästa dagarna. Då är det kanske mer inspirerande med någon ort där det är lättare att finna åkpolare med samma inställning. Åker du å andra sidan till många byar i Kanada så kommer du inte finna något klubbliv värt namnet, åken blir ofta kortare och terrängen annorlunda även om snön ofta är bra.</p><p></p><p>Oavsett vart du kommer göra säsong så kommer det oftast ner till tre saker har jag kommit fram till. Hur mycket snö kommer det, vilken möjlighet har du att åka skidor med det jobb du har och din egen inställning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berggrund, post: 1009622, member: 31089"] Ja jag skulle sätta mig ner och verkligen rada upp vilka delar som är viktiga för mig t.ex. mysig by, lättillgänglig offpist, Jobb som går att kombinera med åkning, vill du se andra kulturer o.s.v. Kanske talar du något extra språk som du vill utveckla. Det är bra att specificera mer än enbart vilken typ av åkning för bra åkning kommer du kunna finna på många ställen. Sen skulle jag välja ut ett antal byar där jag skulle kunna tänka mig att vara. Osså skulle jag börja söka olika jobb, boende o.s.v. Där du får bäst resultat vill du förmodligen vara. Jag skulle kanske inte välja Valdi om du spenderar väldigt lite tid i baren, för ska vi vara ärliga så trotts att skidåkningen är grym så är byn inte särskilt mysig och den stora delen av åkare har en benägenhet att ligga bakfulla även de bästa dagarna. Då är det kanske mer inspirerande med någon ort där det är lättare att finna åkpolare med samma inställning. Åker du å andra sidan till många byar i Kanada så kommer du inte finna något klubbliv värt namnet, åken blir ofta kortare och terrängen annorlunda även om snön ofta är bra. Oavsett vart du kommer göra säsong så kommer det oftast ner till tre saker har jag kommit fram till. Hur mycket snö kommer det, vilken möjlighet har du att åka skidor med det jobb du har och din egen inställning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur välja vart säsonga?
Tillbaka
Topp