Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur vet man om en pjäxa är för mjuk?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fiskebulle" data-source="post: 1004400" data-attributes="member: 91785"><p>Fasen, jag misstänkte att det skulle komma till det här. Vad det gäller mina nuvarande pjäxor så är den vänstra lästad ganska mycket, minns inte exakt hur bred vänstern är men jag är säker på att det är 110mm+, högern är ganska lugn på ca. 100mm - Det skiljer dessutom 13mm på längden av fötterna också : /</p><p></p><p>Hur vet jag att det jag köper är styvt nog? Rent spontant så känns det ju som att det vore berättigat med ett lite större kliv i flex än upp till 130. </p><p></p><p>Hur mycket bredare går det att göra en pjäxa egentligen? Jag tänker mig att plasten i en väldigt styv pjäxa borde vara tjockare och därför borde kunna sträckas längre?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fiskebulle, post: 1004400, member: 91785"] Fasen, jag misstänkte att det skulle komma till det här. Vad det gäller mina nuvarande pjäxor så är den vänstra lästad ganska mycket, minns inte exakt hur bred vänstern är men jag är säker på att det är 110mm+, högern är ganska lugn på ca. 100mm - Det skiljer dessutom 13mm på längden av fötterna också : / Hur vet jag att det jag köper är styvt nog? Rent spontant så känns det ju som att det vore berättigat med ett lite större kliv i flex än upp till 130. Hur mycket bredare går det att göra en pjäxa egentligen? Jag tänker mig att plasten i en väldigt styv pjäxa borde vara tjockare och därför borde kunna sträckas längre? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur vet man om en pjäxa är för mjuk?
Tillbaka
Topp