Hur vet man vilken strl när man köper från nätet?

ZETRGRN

Medlem
Hej!

Hur vet jag vilken strl jag ska ta när jag köper från nätet. För strl skiljer ju alltid lite vid olika modeller. Hur går ni till väga? Testar skon ni kollat på i butik innan ni beställer eller anpassar strumpor/sockor efter booten sen?

Eller ska man mäta foten och sedan hitta nån size-chart? Finns dock inte på alla tillverkares sidor.

:rolleyes:

äsch vafan, om de är din första bräda är det inte så noga.

kör bara på ett mått som passar din stil bäst, lär inte vara några problem.

Kanske skulle skriva lite med synligt att det handlade om bootsen ;) Eller mätar man fötterna för att ta reda på längden på brädan? :P

Ja vad brukar sådana frågeställningar få för svar, sök och du skall finna. Ett tips: svaren är samma som skidpjäxor.
Orkar du inte söka så lyssna på KungMartin en smart och snygg transa :)

Frågeställningen löd; Hur går ni till väga?

Så du menar att om jag googlar på IngemarH79 så får jag svar på hur du gör när du ska beställa boots på nätet? Haha

Du köper i butik där du kan få kompetent hjälp.
Det blir dyrare att köpa fel på nätet

jjosefsson sa:
Du köper i butik där du kan få kompetent hjälp.
Det blir dyrare att köpa fel på nätet
nån hundralapp eller så. dessutom begränsar du din valmöjlighet om du kör på butik.

kompetent hjälp finns fan på nätet :P

Åk och testa i butik, köp där alt. köp på nätet om du hittar billigare, men testa i butik först!
Hur bootsen passar dina fötter kan skilja allt från olika märken men även mellan de olika modellerna inom samma märke.

Var finns det butiker i Nässjö/Jönköping med omnejd som har boots? (Förutom Stadium, Intersport)

KungMartin sa:
nån hundralapp eller så. dessutom begränsar du din valmöjlighet om du kör på butik.

kompetent hjälp finns fan på nätet :P
Om det visar att skorna passar skit och du måste köpa ett till par kan jag lova dig att det hade blivit billigare att köpa i butik från början...

Och oavsett hur kompetent hjälp man kan få på nätet så vet de du kan få hjälp av på nätet ingenting om hur din fot ser ut och har därför egentligen ingen fakta som man kan använda för att dra slutsats om vilken sko du ska ha.

^passa skit hit och dit. vafan, beställer man sin skostorlek i boots äre väl inga konstigheter egentligen ? om de inte är "footshrinking tech" lr vafan de heter.

palla va petig lixom. kör storlek på brädan som passar din stil, och beställ boots i samma storlek som dina skor. sen äre klart, varför krångla till det ?

KungMartin sa:
^passa skit hit och dit. vafan, beställer man sin skostorlek i boots äre väl inga konstigheter egentligen ? om de inte är "footshrinking tech" lr vafan de heter.

palla va petig lixom. kör storlek på brädan som passar din stil, och beställ boots i samma storlek som dina skor. sen äre klart, varför krångla till det ?

Bättre att kanske skita i bindningar också då och limma fast ett par flipflop på brädan - Jag menar; Varför krångla till det?

Swedie sa:
Pröva i butik, köp på nätet.
Finns det ingen moral kvar alls.
Ta upp butikspersonalens tid att prova och sen gå hem och beställa på nätet.
Personal kostar,under tiden kunde personalen hjälpt någon annan seriös kund istället.

ZETRGRN sa:
Bättre att kanske skita i bindningar också då och limma fast ett par flipflop på brädan - Jag menar; Varför krångla till det?
ah fast ... att limma på ett par flip flops på en bräda låter rätt krångligt :P

Tillbaka
Topp