Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Hur viktigt är det egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LinusDa" data-source="post: 1193479" data-attributes="member: 169264"><p>Halloj! </p><p>Gick ut gymnasiet i våras och ska spendera vintern i St Anton. Hittills har jag spenderat mestadels av min tid på berget i parken. Men nu när jag förhoppningsvis får tillbringa en hel vinter på brädan lär det även bli en hel del offpiståkning. </p><p></p><p>Hur går tankarna kring lavinutrustning?(spade, sond, transciever och rygga) Känns utan att ha testat att åka med dessa grejer tidigare som att det är mycket att släpa på, vill ju kunna ta tricken från parkhoppen ut till naturliga hopp/dropp i offpisten utan att känna sig begränsad av dessa prylar, samtidigt som man helst inte vill hamna under snön.</p><p></p><p>Så hur nödvändigt är det att släpa runt på dessa grejer om man kör i offpisten inom anläggningen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LinusDa, post: 1193479, member: 169264"] Halloj! Gick ut gymnasiet i våras och ska spendera vintern i St Anton. Hittills har jag spenderat mestadels av min tid på berget i parken. Men nu när jag förhoppningsvis får tillbringa en hel vinter på brädan lär det även bli en hel del offpiståkning. Hur går tankarna kring lavinutrustning?(spade, sond, transciever och rygga) Känns utan att ha testat att åka med dessa grejer tidigare som att det är mycket att släpa på, vill ju kunna ta tricken från parkhoppen ut till naturliga hopp/dropp i offpisten utan att känna sig begränsad av dessa prylar, samtidigt som man helst inte vill hamna under snön. Så hur nödvändigt är det att släpa runt på dessa grejer om man kör i offpisten inom anläggningen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Hur viktigt är det egentligen?
Tillbaka
Topp