Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Hur viktigt är det egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="islandmountain" data-source="post: 1193530" data-attributes="member: 169508"><p>Nyttan med lavinutrustningen bygger ju tyvärr väldigt mycket på att man alltid har vänner med sig som kan rädda en. </p><p></p><p>Har själv också tänkt att börja åka lite mer off-pist i vinter och håller på att införskaffa utrustning, men mitt problem är att jag inte har några vänner med samma intresse. De få skidåkande vännerna jag har är nybörjare som hyr skidor och åker till Åre lika mycket för att festa som för att vara i backen... <img class="smilie smilie--emoji" alt="🙄" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f644.png" title="Face with rolling eyes :rolling_eyes:" data-shortname=":rolling_eyes:" loading="lazy" width="64" height="64" /></p><p></p><p>Så hur resonerar ni lite mer erfarna åkare om att åka ensam off-pist? Vet att det korrekta svaret är att avstå från att åka då, men om det innebär att man inte får åka någon off-pist alls på hela vintern då så är det väldigt frestande att ta risken och fuska med det... </p><p>Händer det att ni tar risken någon gång? Och är det mer "okej" om man har en uppblåsbar lavinryggsäck som ändå minskar risken att begravs i en lavin avsevärt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="islandmountain, post: 1193530, member: 169508"] Nyttan med lavinutrustningen bygger ju tyvärr väldigt mycket på att man alltid har vänner med sig som kan rädda en. Har själv också tänkt att börja åka lite mer off-pist i vinter och håller på att införskaffa utrustning, men mitt problem är att jag inte har några vänner med samma intresse. De få skidåkande vännerna jag har är nybörjare som hyr skidor och åker till Åre lika mycket för att festa som för att vara i backen... 🙄 Så hur resonerar ni lite mer erfarna åkare om att åka ensam off-pist? Vet att det korrekta svaret är att avstå från att åka då, men om det innebär att man inte får åka någon off-pist alls på hela vintern då så är det väldigt frestande att ta risken och fuska med det... Händer det att ni tar risken någon gång? Och är det mer "okej" om man har en uppblåsbar lavinryggsäck som ändå minskar risken att begravs i en lavin avsevärt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Hur viktigt är det egentligen?
Tillbaka
Topp