Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Hur viktigt är det egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1193534" data-attributes="member: 80520"><p>[USER=169264]@LinusDa[/USER] De två första svaren i tråden gäller oavsett. I europa är det "okontrollerad" terräng så fort du är utanför pist-pinnarna och allt ansvar ligger på dig som åkare och din bedömning. Även om det görs en del kontroller för att bibehålla säkerheten i pisten finns inga garantier. Faktum är att det går att argumentera från att den typen av åkning är ännu knepigare än åkning som sker långt borta från liftsystem, nu måste du ju ta hänsyn till andra människor också som, olikt dig själv, valt att åka i preparerad nedfart och inte utsätta sig för riskera med offpiståkning. Hur etiskt är det att dra ner en lavin på dem?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1193534, member: 80520"] [USER=169264]@LinusDa[/USER] De två första svaren i tråden gäller oavsett. I europa är det "okontrollerad" terräng så fort du är utanför pist-pinnarna och allt ansvar ligger på dig som åkare och din bedömning. Även om det görs en del kontroller för att bibehålla säkerheten i pisten finns inga garantier. Faktum är att det går att argumentera från att den typen av åkning är ännu knepigare än åkning som sker långt borta från liftsystem, nu måste du ju ta hänsyn till andra människor också som, olikt dig själv, valt att åka i preparerad nedfart och inte utsätta sig för riskera med offpiståkning. Hur etiskt är det att dra ner en lavin på dem? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Hur viktigt är det egentligen?
Tillbaka
Topp