Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur viktigt är det med skydd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="banaz" data-source="post: 494897" data-attributes="member: 67640"><p>Jag tycker det börjar bli lite väl överdrivet nu, till en början var det folket som hoppade stort som tog hjälmar och ryggskydd på sig. Nu har ju alla ryggskydd o hjälm oavsett hur dem åker. </p><p></p><p>Visst det är viktigt att skydda sig osv men det känns lite löjligt när folk hoppar i värsta säkerhetsutrustningen bara för dem ska åka lite skidor. Sen när dem sätter sig i bilen o ska åka hem på dem snöiga vägarna med kassa vinterdäck så kör dem ändå 30 km/h för fort på vägarna och tror att det är säkert. </p><p></p><p>Men du får göra som du vill, Själv är det nog oftare jag använder ryggskyddet än att ja använder hjälmen. Men det händer till o från att jag använder både och. Men oftast blir det utan för att jag tycker det är skönare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="banaz, post: 494897, member: 67640"] Jag tycker det börjar bli lite väl överdrivet nu, till en början var det folket som hoppade stort som tog hjälmar och ryggskydd på sig. Nu har ju alla ryggskydd o hjälm oavsett hur dem åker. Visst det är viktigt att skydda sig osv men det känns lite löjligt när folk hoppar i värsta säkerhetsutrustningen bara för dem ska åka lite skidor. Sen när dem sätter sig i bilen o ska åka hem på dem snöiga vägarna med kassa vinterdäck så kör dem ändå 30 km/h för fort på vägarna och tror att det är säkert. Men du får göra som du vill, Själv är det nog oftare jag använder ryggskyddet än att ja använder hjälmen. Men det händer till o från att jag använder både och. Men oftast blir det utan för att jag tycker det är skönare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur viktigt är det med skydd?
Tillbaka
Topp