Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hustle eller Rustler som 50/50-skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lilk" data-source="post: 1301538" data-attributes="member: 150468"><p>Jag är överlag nöjd, men den känns bäst i relativt mjuka fören, nysnö och mjuk pist. Det var tufft med den i vindpinad/frusen och bucklig skare, men den kan mycket väl ha varit min pjäxa som strulat lite också. Testade min turpjäxa (Dynafit Radical Pro) back to back på den här skidan med ett par Cochise, och för mig kändes det betydligt lättare att driva skidan och få hela kanten att greppa med Cochise i pisten, och känslan säger mig att den kanske hade gett mig lite bättre självförtroende för nedfart utanför pist i nämnd skare. </p><p></p><p>För över 2000m om dagen kan man säkert hitta lättare skidor som är tristare att du ja och för nysnö finns det kanske roligare skidor att åka, typ iaf Backland 107, eller annat i liknande längd.. men för en skida för all touring tycker jag den är en bra kompromiss. Jag tycker den är både roligare och mer lättåkta än tjejens blizzard zero g 95, men hon som gammal alpinraceråkare gillar att de kräver lite mer..</p><p></p><p>Själv har jag kompletterat med ett par Enforcer 104 för i princip allt liftassisterat, både pist och utanför, men mest prio på utanför vilket är det som lockar mest. Tror jag kommer komplettera med antingen Rustler 11 eller Draco freebird för de dagar det dumpat, oavsett om jag åker lift eller går. Hoppas det hjälpte något?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lilk, post: 1301538, member: 150468"] Jag är överlag nöjd, men den känns bäst i relativt mjuka fören, nysnö och mjuk pist. Det var tufft med den i vindpinad/frusen och bucklig skare, men den kan mycket väl ha varit min pjäxa som strulat lite också. Testade min turpjäxa (Dynafit Radical Pro) back to back på den här skidan med ett par Cochise, och för mig kändes det betydligt lättare att driva skidan och få hela kanten att greppa med Cochise i pisten, och känslan säger mig att den kanske hade gett mig lite bättre självförtroende för nedfart utanför pist i nämnd skare. För över 2000m om dagen kan man säkert hitta lättare skidor som är tristare att du ja och för nysnö finns det kanske roligare skidor att åka, typ iaf Backland 107, eller annat i liknande längd.. men för en skida för all touring tycker jag den är en bra kompromiss. Jag tycker den är både roligare och mer lättåkta än tjejens blizzard zero g 95, men hon som gammal alpinraceråkare gillar att de kräver lite mer.. Själv har jag kompletterat med ett par Enforcer 104 för i princip allt liftassisterat, både pist och utanför, men mest prio på utanför vilket är det som lockar mest. Tror jag kommer komplettera med antingen Rustler 11 eller Draco freebird för de dagar det dumpat, oavsett om jag åker lift eller går. Hoppas det hjälpte något? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hustle eller Rustler som 50/50-skida?
Tillbaka
Topp