Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Husvagn i alperna!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 573404" data-attributes="member: 28391"><p>Jag och min fru bodde en säsong i husvagn för 10 år sedan. Det var i Bad-Gastein och campingen heter Kur Camping Erlengrund. Vi kollade runt en hel del på olika boenden och det var klart billigast med husvagn då i alla fall. Jag skulle gissa att det är så även idag, i alla fall om man jämför med bra boenden.</p><p></p><p>Vi stod där från början av januari till säsongen var slut i slutet på april. Vår erfarenhet är att det är ett riktigt bra alternativ. Särskilt om man prioriterar åkning framför party. Man kan dra sig tillbaka till sitt och sova i lugn och ro istället för att sova på golvet i nån knökad lägenhet där det alltid är några som festar.</p><p></p><p>Har man en vettig husvagn (vi bodde i en gammal SMV från 1980 som funkade perfekt) är detta ett bra sätt att tillbringa en vinter i alperna på. Det finns många vintercampingar där nere så det är bara att göra lite research så hittar ni säkert något riktigt bra. En stor fördel i BG var att alla duschar och sånt var gratis tack vare att det finns varmt vatten i källor i bergen just där.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 573404, member: 28391"] Jag och min fru bodde en säsong i husvagn för 10 år sedan. Det var i Bad-Gastein och campingen heter Kur Camping Erlengrund. Vi kollade runt en hel del på olika boenden och det var klart billigast med husvagn då i alla fall. Jag skulle gissa att det är så även idag, i alla fall om man jämför med bra boenden. Vi stod där från början av januari till säsongen var slut i slutet på april. Vår erfarenhet är att det är ett riktigt bra alternativ. Särskilt om man prioriterar åkning framför party. Man kan dra sig tillbaka till sitt och sova i lugn och ro istället för att sova på golvet i nån knökad lägenhet där det alltid är några som festar. Har man en vettig husvagn (vi bodde i en gammal SMV från 1980 som funkade perfekt) är detta ett bra sätt att tillbringa en vinter i alperna på. Det finns många vintercampingar där nere så det är bara att göra lite research så hittar ni säkert något riktigt bra. En stor fördel i BG var att alla duschar och sånt var gratis tack vare att det finns varmt vatten i källor i bergen just där. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Husvagn i alperna!
Tillbaka
Topp