Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Huva eller inte på dunjacka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 1093780" data-attributes="member: 14453"><p>Kollade upp vad jag har för jacka. Den är specad till 550g totalt (storlek M med huva) varav 200g är dun. Genomsydd. Det är en riktig vinterjacka i sig självt, men långt ifrån polarmodellerna. Den är för varm för att cykla mer än 2km i -15 med. Funkar bättre till långsam promenad i -15 med typ en tunn fleecetröja under. Tycker den är tillräckligt liten och packbar för att följa med som förstärkningaplagg på toppturen. Drar den över skaljackan vid längre stopp. Används mest som fikaplagg, men har åkt i den några gånger på kallt och blåsigt kalfjäll och det har funkat bra. Passar mina behov. Känner inte att jag skulle vilja ha varken kallare eller varmare. Lyngen750 verkar ligga på ca 400g och borde vara aningens mindre varm än detta då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 1093780, member: 14453"] Kollade upp vad jag har för jacka. Den är specad till 550g totalt (storlek M med huva) varav 200g är dun. Genomsydd. Det är en riktig vinterjacka i sig självt, men långt ifrån polarmodellerna. Den är för varm för att cykla mer än 2km i -15 med. Funkar bättre till långsam promenad i -15 med typ en tunn fleecetröja under. Tycker den är tillräckligt liten och packbar för att följa med som förstärkningaplagg på toppturen. Drar den över skaljackan vid längre stopp. Används mest som fikaplagg, men har åkt i den några gånger på kallt och blåsigt kalfjäll och det har funkat bra. Passar mina behov. Känner inte att jag skulle vilja ha varken kallare eller varmare. Lyngen750 verkar ligga på ca 400g och borde vara aningens mindre varm än detta då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Huva eller inte på dunjacka?
Tillbaka
Topp