Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hva er lettest?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 118834" data-attributes="member: 32948"><p>Rent fysiskt så sprider en skidåkare sin vikt över en större yta, och har dessutom två plankor som kan användas individuellt. Skidåkarens grundpostiton är också den position som mest liknar den naturliga rörelse man utför när man hoppar och snurrar utan skidor. </p><p>Att starta och landa i samma position (kroppen vänd framåt) ger avsevärt mycket mer balans än att landa på sidan på en bräda som båda fötterna är fixerade vid. </p><p>Summa summarum: Det är lättare att göra 360 på skidor, rent teoretiskt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 118834, member: 32948"] Rent fysiskt så sprider en skidåkare sin vikt över en större yta, och har dessutom två plankor som kan användas individuellt. Skidåkarens grundpostiton är också den position som mest liknar den naturliga rörelse man utför när man hoppar och snurrar utan skidor. Att starta och landa i samma position (kroppen vänd framåt) ger avsevärt mycket mer balans än att landa på sidan på en bräda som båda fötterna är fixerade vid. Summa summarum: Det är lättare att göra 360 på skidor, rent teoretiskt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hva er lettest?
Tillbaka
Topp