Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hybrid vs touringpjäx
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1290125" data-attributes="member: 35740"><p>Jag har ett par Dynafit Hoji Pro tour, det är väl nån typ av tidigare modell, typ första Hoji. Dom satt skitdåligt innan jag bakade innerskon. Det går inte att säga så mycket om passform innan innerskon är bakad (nu kommer nån att säga att man kan prova skalet utan inneskor och det är sant). Dom innerskorna jag har vill ha 120°C i 10 minuter i varmluftsugn, det borde ingå om du köper nytt av en handlare.</p><p></p><p>Att ställa pjäxorna i en sån där överdimensionerad pjäxtork som blåser luft in i pjäxorna ger inte alls samma effekt. Min fru fick det gjort på sina Scarpa med Intuition innersko, sen tryckta hos bootfitter (funkar sådär på Pebax), sen rispåse som Intuition själva rekommenderade ett tag. Till sist gav vi upp och körde hemma i varmluftsugn i köket, då blev det bra. Men det är bra om du kan få det gjort, det kräver lite knowhow och känsla för att tejpa på padding på de ställen man vill ha mer utrymme och att få ner skon i skalet efter värmning utan att det blir veck och snett.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1290125, member: 35740"] Jag har ett par Dynafit Hoji Pro tour, det är väl nån typ av tidigare modell, typ första Hoji. Dom satt skitdåligt innan jag bakade innerskon. Det går inte att säga så mycket om passform innan innerskon är bakad (nu kommer nån att säga att man kan prova skalet utan inneskor och det är sant). Dom innerskorna jag har vill ha 120°C i 10 minuter i varmluftsugn, det borde ingå om du köper nytt av en handlare. Att ställa pjäxorna i en sån där överdimensionerad pjäxtork som blåser luft in i pjäxorna ger inte alls samma effekt. Min fru fick det gjort på sina Scarpa med Intuition innersko, sen tryckta hos bootfitter (funkar sådär på Pebax), sen rispåse som Intuition själva rekommenderade ett tag. Till sist gav vi upp och körde hemma i varmluftsugn i köket, då blev det bra. Men det är bra om du kan få det gjort, det kräver lite knowhow och känsla för att tejpa på padding på de ställen man vill ha mer utrymme och att få ner skon i skalet efter värmning utan att det blir veck och snett. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hybrid vs touringpjäx
Tillbaka
Topp