Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hyland, från fjanteri till stöld?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rasmus" data-source="post: 46636" data-attributes="member: 1340"><p>Ja herre gud ska man se på nåt av dom där programmen får man vara beredd på att åtminstone stänga av ljudet illa kvickt för att inte tappa all entusiasm för sina hobbies. </p><p></p><p>Jag försökte luska lite i tv-produktionsträsket och fick tag på följande citat från Svenska Vattenskidförbundet. Jag vet inte om jag kan hålla med... Se även nedan om vad som NH skriver om NJ på hans hemsida. Tjänster och gentjänster, klia min rygg så osv osv</p><p></p><p>/R</p><p></p><p>-------------------------------------------------------------------------------------------------------</p><p></p><p>Så här skriver fd journalist kollegan Niclas Sjögren om Niklas Hyland tidigare bevakande av trend- och actionsport.</p><p></p><p>”Om man ska göra något så vanskligt som att försöka nå den kräsnaste, ängsligaste och mest trendkänsliga av målgrupper är det lätt att hoppa i galen tunna. Om det inte finns engagemang, själ, hjärta och smärta i programmet kommer hela denna subkulturs medlemmar att vända ryggen åt denna produktion. Vill man dessutom prata med den stora massan duger det heller inte enbart med entusiasm och snygga bilder; det krävs även professionalism rent TV-mässigt.</p><p>Jag tycker inte att någon är självskriven för denna mycket svåra uppgift. Det enda jag kan säga är att Niklas Hyland förefaller vara den enda journalisten i Sverige som besitter såväl kunskap om trendsporterna i fråga som insikt i strikt professionell TV-produktion.”</p><p></p><p> Niclas Sjögren, Sveriges ledande skribent när det gäller trendbetonad sport.</p><p></p><p></p><p>-------------------------------------------------------------------------------------------------------</p><p></p><p>Niklas Hyland </p><p>TV-producent och creative director på produktionsbolaget propello AB:</p><p></p><p> "Niclas Sögren är den överlägset bästa copyn i sin nisch. Handlar det om res, äventyr eller sport vänder jag mej aldrig till någon annan skribent/reporter. Om han nu inte är ute i världen och åker skidor i Iran, bevakar multisport i Vietnam eller ligger för döden i difteri på någon vulkan i Sydamerika. Hade jag haft alla hans talanger skulle jag kommit långt..."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rasmus, post: 46636, member: 1340"] Ja herre gud ska man se på nåt av dom där programmen får man vara beredd på att åtminstone stänga av ljudet illa kvickt för att inte tappa all entusiasm för sina hobbies. Jag försökte luska lite i tv-produktionsträsket och fick tag på följande citat från Svenska Vattenskidförbundet. Jag vet inte om jag kan hålla med... Se även nedan om vad som NH skriver om NJ på hans hemsida. Tjänster och gentjänster, klia min rygg så osv osv /R ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så här skriver fd journalist kollegan Niclas Sjögren om Niklas Hyland tidigare bevakande av trend- och actionsport. ”Om man ska göra något så vanskligt som att försöka nå den kräsnaste, ängsligaste och mest trendkänsliga av målgrupper är det lätt att hoppa i galen tunna. Om det inte finns engagemang, själ, hjärta och smärta i programmet kommer hela denna subkulturs medlemmar att vända ryggen åt denna produktion. Vill man dessutom prata med den stora massan duger det heller inte enbart med entusiasm och snygga bilder; det krävs även professionalism rent TV-mässigt. Jag tycker inte att någon är självskriven för denna mycket svåra uppgift. Det enda jag kan säga är att Niklas Hyland förefaller vara den enda journalisten i Sverige som besitter såväl kunskap om trendsporterna i fråga som insikt i strikt professionell TV-produktion.” Niclas Sjögren, Sveriges ledande skribent när det gäller trendbetonad sport. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Niklas Hyland TV-producent och creative director på produktionsbolaget propello AB: "Niclas Sögren är den överlägset bästa copyn i sin nisch. Handlar det om res, äventyr eller sport vänder jag mej aldrig till någon annan skribent/reporter. Om han nu inte är ute i världen och åker skidor i Iran, bevakar multisport i Vietnam eller ligger för döden i difteri på någon vulkan i Sydamerika. Hade jag haft alla hans talanger skulle jag kommit långt..." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hyland, från fjanteri till stöld?
Tillbaka
Topp