Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hyland, från fjanteri till stöld?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 46640" data-attributes="member: 13861"><p>Har inte sett varken Richter eller Adrenalin så jag kan inte uttala mig om deras eventuella kvalitet. Men helt klart är att ihopklumpningen av olika bräd- och äventyrssporter till en sorts homogen, grå actionssportmassa och subkultur står mig upp till halsen. Överhuvudtaget känns det som om den gode (???) NH förtvivlat försöker att bli alternativsporternas svar på Göran Zachrisson som "initierat" ska redogöra för sporternas själ, essens och gudvetvad för de ofrälse. Lite kul att han till och med får konkurrens av nyss nämda Zacke (han reste runt lite med FR i vintras). I sin iver att vara först med att rapportera om den senaste flugan får han den fånigaste sysselsättning att bli till en livsstil. Ärligt talat, hur mycket livsstil är det över wakeboard. Det var tamejfan inte det minsta trendigt när folk gjorde trick på vattenskidor. Men köp ett par pösiga brallor och ställ dig på tvären pöjk och du blir hipp. Var exakt ligger det livsstilsmässiga i att efter lite tjat äntligen få låna pappsens utombordare, Shell-kort, fyrhjulsdrivna jeep och ge sig ut på närmsta dypöl för lite skutt i vågsvallet med polarna? I så fall är det väl minst lika befogat att även kalla helrörskrökande på Kharma för en livsstilsport när man ändå är i farten. </p><p></p><p>Om sanningen ska fram så är väl den trendigaste, hippaste och mest livsstilsinfekterade sporten just nu densamma som utmålas som den store Satan i NHs ögon: fotboll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 46640, member: 13861"] Har inte sett varken Richter eller Adrenalin så jag kan inte uttala mig om deras eventuella kvalitet. Men helt klart är att ihopklumpningen av olika bräd- och äventyrssporter till en sorts homogen, grå actionssportmassa och subkultur står mig upp till halsen. Överhuvudtaget känns det som om den gode (???) NH förtvivlat försöker att bli alternativsporternas svar på Göran Zachrisson som "initierat" ska redogöra för sporternas själ, essens och gudvetvad för de ofrälse. Lite kul att han till och med får konkurrens av nyss nämda Zacke (han reste runt lite med FR i vintras). I sin iver att vara först med att rapportera om den senaste flugan får han den fånigaste sysselsättning att bli till en livsstil. Ärligt talat, hur mycket livsstil är det över wakeboard. Det var tamejfan inte det minsta trendigt när folk gjorde trick på vattenskidor. Men köp ett par pösiga brallor och ställ dig på tvären pöjk och du blir hipp. Var exakt ligger det livsstilsmässiga i att efter lite tjat äntligen få låna pappsens utombordare, Shell-kort, fyrhjulsdrivna jeep och ge sig ut på närmsta dypöl för lite skutt i vågsvallet med polarna? I så fall är det väl minst lika befogat att även kalla helrörskrökande på Kharma för en livsstilsport när man ändå är i farten. Om sanningen ska fram så är väl den trendigaste, hippaste och mest livsstilsinfekterade sporten just nu densamma som utmålas som den store Satan i NHs ögon: fotboll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hyland, från fjanteri till stöld?
Tillbaka
Topp