Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hyra bil i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Foppson" data-source="post: 36258" data-attributes="member: 31898"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag drar över till Kanada med några polers om några veckor och vi tänkte hyra bil där för att åka runt mellan några skidorter - en klassisk road trip allså. Är det någon som har koll på hur det funkar med försäkringar av hyrbilar. Jag har för mig att: Bilförsäkringar i Kanada är knutna till körkortet och inte fordonet och är därmed personliga (för kanadickerna) därför är det ganska billigt att hyra men om man är icke-kanadick så kan man välja på att pröjsa en rejäl slant i försäkring eller köra oförsäkrad. Var det rätt så, elller. När vi kollat in försäkringarn hos några uthyrare i Vancouver tycks det väldigt billiga, typ 25 dollar så det verkar inte vara någon försäkring för en oförsäkrad europe om mitt antagande ovan håller.</p><p></p><p>Rätt eller fler??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Foppson, post: 36258, member: 31898"] Hej! Jag drar över till Kanada med några polers om några veckor och vi tänkte hyra bil där för att åka runt mellan några skidorter - en klassisk road trip allså. Är det någon som har koll på hur det funkar med försäkringar av hyrbilar. Jag har för mig att: Bilförsäkringar i Kanada är knutna till körkortet och inte fordonet och är därmed personliga (för kanadickerna) därför är det ganska billigt att hyra men om man är icke-kanadick så kan man välja på att pröjsa en rejäl slant i försäkring eller köra oförsäkrad. Var det rätt så, elller. När vi kollat in försäkringarn hos några uthyrare i Vancouver tycks det väldigt billiga, typ 25 dollar så det verkar inte vara någon försäkring för en oförsäkrad europe om mitt antagande ovan håller. Rätt eller fler?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hyra bil i Kanada
Tillbaka
Topp