Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hyrbil Munchen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 513783" data-attributes="member: 80557"><p>Vinterdäck är numera även i tyskland lag vid vinterväglag (jag utgar fran att det är det i österrike med). Sa du maste ha vinterdäck. Jag har själv inte hyrt bil sen det blev lag pa det sa jag vet inte hur de hanterar hela saken nuförtiden om du skiter i att boka vinterdäck - om det är jävliga och ger en sommardäck eller om de facto hela bilparken faktiskt har vinterdäck nu.</p><p></p><p>Om du skall ha direkt fran flygplatsen:</p><p><a href="http://www.munich-airport.de/en/consumer/anab/mietwagen/index.jsp" target="_blank">http://www.munich-airport.de/en/consumer/anab/mietwagen/index.jsp</a></p><p>av de providersena är normalt sett budget och europcar de billigaste.</p><p></p><p>Till St. Anton skulle jag säga att du klarar dig utan snökedjor, men aker du till Sölden bör du ha snökedjor utifallatt iom att den vägen ofta slutar i kaos om det snöar rejält (läs holländare pa sommardäck utan kedjor). Jag kommer iof inte ihag om det är obligatoriskt eller inte med kedjor pa den vägen. Iom att du har tysk hyrbil sätt pa kedjorna om det är skyltat att du maste ha det - om du kexar en tysk hyrbil och inte hade kedjor trots att det var tvang pa det blir det dyrt. Istället för att släpa dyra hyrkedjor kan du ju med chansa pa att köra utan och tjacka kedjor för 50-80 euro om det skulle behövas eller alternativt skiter du i att aka upp om vädret är sa daligt att kedjor behövs.</p><p></p><p>Det kan vara sa att det är mkt dyrare pa flygplatsen. Alternativt ta pendeltaget (S-Bahn) fran flygplatsen in till stan </p><p></p><p>[editerat bort gammal info]</p><p></p><p>glöm inte att du maste köpa motorvägsvignetten för österrike för cirka 8 euro för 10 dagar. pa bensinmack innan du kör in i österrike/motorväg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 513783, member: 80557"] Vinterdäck är numera även i tyskland lag vid vinterväglag (jag utgar fran att det är det i österrike med). Sa du maste ha vinterdäck. Jag har själv inte hyrt bil sen det blev lag pa det sa jag vet inte hur de hanterar hela saken nuförtiden om du skiter i att boka vinterdäck - om det är jävliga och ger en sommardäck eller om de facto hela bilparken faktiskt har vinterdäck nu. Om du skall ha direkt fran flygplatsen: [URL]http://www.munich-airport.de/en/consumer/anab/mietwagen/index.jsp[/URL] av de providersena är normalt sett budget och europcar de billigaste. Till St. Anton skulle jag säga att du klarar dig utan snökedjor, men aker du till Sölden bör du ha snökedjor utifallatt iom att den vägen ofta slutar i kaos om det snöar rejält (läs holländare pa sommardäck utan kedjor). Jag kommer iof inte ihag om det är obligatoriskt eller inte med kedjor pa den vägen. Iom att du har tysk hyrbil sätt pa kedjorna om det är skyltat att du maste ha det - om du kexar en tysk hyrbil och inte hade kedjor trots att det var tvang pa det blir det dyrt. Istället för att släpa dyra hyrkedjor kan du ju med chansa pa att köra utan och tjacka kedjor för 50-80 euro om det skulle behövas eller alternativt skiter du i att aka upp om vädret är sa daligt att kedjor behövs. Det kan vara sa att det är mkt dyrare pa flygplatsen. Alternativt ta pendeltaget (S-Bahn) fran flygplatsen in till stan [editerat bort gammal info] glöm inte att du maste köpa motorvägsvignetten för österrike för cirka 8 euro för 10 dagar. pa bensinmack innan du kör in i österrike/motorväg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hyrbil Munchen
Tillbaka
Topp