Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hyrskidsbindningar eller vanliga pga framtida pjäxbyte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="patrikt" data-source="post: 1006971" data-attributes="member: 131380"><p>Inledningsvis hade jag inte tänkt mej turbindningar men då dessa dök upp på rea och lät enlig reklamen som helt OK även i pist så tänkte jag varför inte. Det blev ju lite som "turbindning på köpet"</p><p></p><p>Länken till skidbutiken visade ju att addnatures rea inte var så billig ändå, tack för det tipset.</p><p></p><p>När vi ändå är inne på turspåret - vad tror ni istället om Maker Duke 16? </p><p>Finns också i olika bredd. </p><p>Här var ju ett bra erbjudande:</p><p><a href="http://www.skidbutiken.com/se/produktgrupper/bindningar/marker-duke-16-11-12.html" target="_blank">http://www.skidbutiken.com/se/produktgrupper/bindningar/marker-duke-16-11-12.html</a></p><p></p><p></p><p>Jag har ett par gamla turskidor med Diamir Fritschi men vill minnas att de inte riktigt kändes bra nog om man kör hårt i pisten - de kändes lite plastiga men å andra sidan sitter de på ett par lätta rando-skidor så kanske det är helheten som inte är så lämplig för piståkning. </p><p></p><p>När de pratar om stopperbredd 90mm är det då avpassat till 90mm skidor eller ska man upp på 110 mm om man har 90mm skidor?</p><p></p><p></p><p>/Patrik, villrådig</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="patrikt, post: 1006971, member: 131380"] Inledningsvis hade jag inte tänkt mej turbindningar men då dessa dök upp på rea och lät enlig reklamen som helt OK även i pist så tänkte jag varför inte. Det blev ju lite som "turbindning på köpet" Länken till skidbutiken visade ju att addnatures rea inte var så billig ändå, tack för det tipset. När vi ändå är inne på turspåret - vad tror ni istället om Maker Duke 16? Finns också i olika bredd. Här var ju ett bra erbjudande: [URL]http://www.skidbutiken.com/se/produktgrupper/bindningar/marker-duke-16-11-12.html[/URL] Jag har ett par gamla turskidor med Diamir Fritschi men vill minnas att de inte riktigt kändes bra nog om man kör hårt i pisten - de kändes lite plastiga men å andra sidan sitter de på ett par lätta rando-skidor så kanske det är helheten som inte är så lämplig för piståkning. När de pratar om stopperbredd 90mm är det då avpassat till 90mm skidor eller ska man upp på 110 mm om man har 90mm skidor? /Patrik, villrådig [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hyrskidsbindningar eller vanliga pga framtida pjäxbyte?
Tillbaka
Topp