Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hyrskidsbindningar eller vanliga pga framtida pjäxbyte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1006972" data-attributes="member: 83225"><p>För att krångla till lite extra. Ska du åka mer i år? I höstas köpte en kompis Dukes för 1600 på SportConrad och jag köpte begagnade för samma peng ungefär. Så håller du lite koll under ett tag lär du säkert kunna hitta ännu bättre deals. Just när det gäller bindningar skulle aldrig jag köpa nya till ordinariepris, antingen jätterea eller begagnade. Begagnade skidor är ju en liten chansning medan bindningar spelar ju mindre roll så länge de inte är jättemisshandlade förstås. </p><p></p><p>Just den typen av turbindningar som Fritschi har jag lite traumatiska minnen av efter att ha sett en kille fara över ett isstup efter att hans ena bindning tjuvlöst (det var just en sån rejält plastig sak). När jag kör med Dukes idag så märker jag ingen som helst skillnad mot mina gamla Jester eller STH vad gäller robusthet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1006972, member: 83225"] För att krångla till lite extra. Ska du åka mer i år? I höstas köpte en kompis Dukes för 1600 på SportConrad och jag köpte begagnade för samma peng ungefär. Så håller du lite koll under ett tag lär du säkert kunna hitta ännu bättre deals. Just när det gäller bindningar skulle aldrig jag köpa nya till ordinariepris, antingen jätterea eller begagnade. Begagnade skidor är ju en liten chansning medan bindningar spelar ju mindre roll så länge de inte är jättemisshandlade förstås. Just den typen av turbindningar som Fritschi har jag lite traumatiska minnen av efter att ha sett en kille fara över ett isstup efter att hans ena bindning tjuvlöst (det var just en sån rejält plastig sak). När jag kör med Dukes idag så märker jag ingen som helst skillnad mot mina gamla Jester eller STH vad gäller robusthet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hyrskidsbindningar eller vanliga pga framtida pjäxbyte?
Tillbaka
Topp