Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
hyrt VW Caravelle - plats för skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 1207245" data-attributes="member: 10760"><p>Har kört två omgångar till Engelberg med två familjer, 4 vuxna och 4 tonåringar</p><p>Ena gången med en Traffic och andra gången med en Caravelle (och en gång med min Multivan fast då bara med 4 pers)</p><p>Båda har plana golv och med plats finns för skidorna i botten och sen packning ovanpå, skidorna sticker man under bakre sätet. På min Multivan är det betydligt mindre plats på golvet och inte alls lika enkelt att stick in saker under sätet.</p><p></p><p>Båda är ok att köra, båda sitter man skitdåligt i passagerarsätet fram och båda är likvärdiga i baksätet. Trafficen är lite bredare men lite lägre (om det nu skulle spela någon roll)</p><p>Trafficen hade en förvånande bra motor men har klart sämre isolering så där vinner VW'n</p><p>Se till så det sitter fina däck på och hoppa över takräcket.</p><p></p><p>Vi har ju tyckt att det är värt att sträckköra ner och våra kids (som iof är vana bilåkare och numera kuskar runt med gymnasiet) tycker att det är grymt.</p><p></p><p>Bilden från året med Trafficen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 1207245, member: 10760"] Har kört två omgångar till Engelberg med två familjer, 4 vuxna och 4 tonåringar Ena gången med en Traffic och andra gången med en Caravelle (och en gång med min Multivan fast då bara med 4 pers) Båda har plana golv och med plats finns för skidorna i botten och sen packning ovanpå, skidorna sticker man under bakre sätet. På min Multivan är det betydligt mindre plats på golvet och inte alls lika enkelt att stick in saker under sätet. Båda är ok att köra, båda sitter man skitdåligt i passagerarsätet fram och båda är likvärdiga i baksätet. Trafficen är lite bredare men lite lägre (om det nu skulle spela någon roll) Trafficen hade en förvånande bra motor men har klart sämre isolering så där vinner VW'n Se till så det sitter fina däck på och hoppa över takräcket. Vi har ju tyckt att det är värt att sträckköra ner och våra kids (som iof är vana bilåkare och numera kuskar runt med gymnasiet) tycker att det är grymt. Bilden från året med Trafficen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
hyrt VW Caravelle - plats för skidor?
Tillbaka
Topp