I valet och kvalet, tankar kring olika brädor

PlunTzkY

Medlem
I valet och kvalet, tankar kring olika brädor
Tjo,

Tror jag ska slå på stort och uppgradera min gamla trotjänare, en extrem freeride nånting som jag glömt modellnamnet på för att den är så gammal, 156 cm iaf med ett par emery bindningar som börjar bli väldigt välanvända och burton custom boots. Det var det om min tidigare historik. körde lite på brorsans nya Sapient coast 59a i våras, tyckte det var lite dålig respons i den.

Min åkning:
Har åkt bräda i... ja, hur länge är det nu, 7 år kanske el nåt. Väger 75 o är lite drygt 180 på höjden, kanske 183 nånting, var ett tag sen jag mätte. 10,5 i US boot size.
Kör även en hel del lagg o telis så det är mkt prylar i boxen :)

Bräder jag sitter o spanar på:
Allian blackout 61"
Jeenyus The rental 58"
Capita "BSOD - 56"
Sims Team 57"
Venue Venture 60"
Burton T6 (alldeles för dyr egentligen)

Bindningar
Förmodligen några bra drake el nitro raiden zero

Hur åker jag?
Park och offpist egentligen. Pisten är mer ett nödvändigt ont man åker runt i för att värma upp eller påväg till offpisten.
Jag sätter inga rodeo 540 på monsterhoppen 15 meter+ men fegar inte sålänge det inte kommer till dom aldra fetaste kickersarna. Åker mest i trysil som nog har den bästa parken jag åkt.
Gillar såklart o bränna puder.

Vad vill jag ha?
En bra fartstabil bräda som är responsiv och skön. Inte lätt o köpa bräda när man inte får provåka!

Ni som provat några av dom ovanstånde boardsen får gärna dela med er experience. El tipsa om andra bra boards. Dock inga "bröööl, köp en burton dom e feta" inlägg, vill ha mer kött på benen om brädans karaktär. Köpa snowboard är ett viktigt val här i livet :)

Snödjup

Tillbaka
Topp