Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Icelantic Nomad eller Shaman?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="csaba" data-source="post: 598794" data-attributes="member: 60919"><p>jag är ungefär 178 och väger nånstans mellan 75-85kg,</p><p>valde shamanen framför nomaden.</p><p></p><p>shamanen har mer tilltalande dimensioner enligt mig när det gäller att montera som telisar.</p><p></p><p>nomaden är mer formad som dagens skidor mer eller mindre.</p><p>(så du kan nästan gämnföra den med andra märken mer.)</p><p></p><p>shamanen har 160-110-130.(samma dim för alla längder)</p><p></p><p>vilket gör dem till gigantiska skidor på telisar.</p><p>men tack vare dessa dimmensioner upplever jag skidan att den svänger hur lätt som helst (18m/ radius). inge tjafs med rocker eller något. funkar fantastiskt i pist och ställer sig på skär direkt utan problem och flyger genom puder ännu bättre.</p><p></p><p>jag kör på 184 cm vilket är den längsta.</p><p></p><p>det är en STOR skida och kräver lite att svänga runt i träd. specielt tajta hopp svängar men man lär sig.</p><p></p><p>icelantic på dessa skidor har inte tillverkat 184 cm innan 2008 pga av att skidan ansågs redan STOR som 174cm som maxlängd.</p><p>dem känns större än dem är, man vänjer sig dock.</p><p></p><p>med det sagt så säger jag oxå att det är en otroligt stabil skida har aldrig kännt mig osäker i hög fart eller i brant teräng</p><p></p><p>efter mer än 100 dagar på mina så säger jag att shamanen är en otroligt bra skida. helt klart anorlunda men grym.</p><p></p><p>jag började lära mig telis på dessa förutom dem 3 första veckorna på ett par 20 dollars lagg från "myrrornas" typ.</p><p></p><p>skidan i sig är otroligt bra kvalitet på gäller nomaden oxå självklart.</p><p>du gör i vilket fall som helst ett bra val som testar icelantic.</p><p></p><p>def anorlunda och "nich" skidor.</p><p></p><p>lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="csaba, post: 598794, member: 60919"] jag är ungefär 178 och väger nånstans mellan 75-85kg, valde shamanen framför nomaden. shamanen har mer tilltalande dimensioner enligt mig när det gäller att montera som telisar. nomaden är mer formad som dagens skidor mer eller mindre. (så du kan nästan gämnföra den med andra märken mer.) shamanen har 160-110-130.(samma dim för alla längder) vilket gör dem till gigantiska skidor på telisar. men tack vare dessa dimmensioner upplever jag skidan att den svänger hur lätt som helst (18m/ radius). inge tjafs med rocker eller något. funkar fantastiskt i pist och ställer sig på skär direkt utan problem och flyger genom puder ännu bättre. jag kör på 184 cm vilket är den längsta. det är en STOR skida och kräver lite att svänga runt i träd. specielt tajta hopp svängar men man lär sig. icelantic på dessa skidor har inte tillverkat 184 cm innan 2008 pga av att skidan ansågs redan STOR som 174cm som maxlängd. dem känns större än dem är, man vänjer sig dock. med det sagt så säger jag oxå att det är en otroligt stabil skida har aldrig kännt mig osäker i hög fart eller i brant teräng efter mer än 100 dagar på mina så säger jag att shamanen är en otroligt bra skida. helt klart anorlunda men grym. jag började lära mig telis på dessa förutom dem 3 första veckorna på ett par 20 dollars lagg från "myrrornas" typ. skidan i sig är otroligt bra kvalitet på gäller nomaden oxå självklart. du gör i vilket fall som helst ett bra val som testar icelantic. def anorlunda och "nich" skidor. lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Icelantic Nomad eller Shaman?
Tillbaka
Topp