Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Icelantic Nomad - en skida för hela berget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Entoft" data-source="post: 469751" data-attributes="member: 45961"><p>Tjaba! </p><p>Jag hade inför kommande säsong tänkt att ge upp mina gamla Völkl Karma och satsa på ett par bredare skidor med runt 100mm i midja. Tanken är ha en skida som funkar över hela berget (pistegenskaperna är väl inte prio ett), skog, puder och lite hårdare/uppkörd snö. En skida som pallar det mesta helt enkelt. </p><p></p><p>Jag har gjort lite sökningar och har några skidor som verkar uppfylla de krav jag har. </p><p></p><p>Line prophet 100 - Någon som vet om den är full Twin-tip?</p><p></p><p>4FRNT VCT har jag även spanat in en del och nu senast dök det även upp en spännande kandidat nämligen "Icelantic Nomad". </p><p></p><p>Så frågan lyder: Någon som testat nya Icelantic Nomad och har en åsikt att dela med sig av? (eller några av de andra skidorna också för den delen.) Hur funkar skidan/skidorna som allroundskida? Vilken skida skulle du rekomendera?</p><p></p><p>Jag: 182 cm lång, 80kg. Är ingen parkråtta men vill ändå kunna dra en snurr eller en volt ibland.</p><p></p><p>//Entoft</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Entoft, post: 469751, member: 45961"] Tjaba! Jag hade inför kommande säsong tänkt att ge upp mina gamla Völkl Karma och satsa på ett par bredare skidor med runt 100mm i midja. Tanken är ha en skida som funkar över hela berget (pistegenskaperna är väl inte prio ett), skog, puder och lite hårdare/uppkörd snö. En skida som pallar det mesta helt enkelt. Jag har gjort lite sökningar och har några skidor som verkar uppfylla de krav jag har. Line prophet 100 - Någon som vet om den är full Twin-tip? 4FRNT VCT har jag även spanat in en del och nu senast dök det även upp en spännande kandidat nämligen "Icelantic Nomad". Så frågan lyder: Någon som testat nya Icelantic Nomad och har en åsikt att dela med sig av? (eller några av de andra skidorna också för den delen.) Hur funkar skidan/skidorna som allroundskida? Vilken skida skulle du rekomendera? Jag: 182 cm lång, 80kg. Är ingen parkråtta men vill ändå kunna dra en snurr eller en volt ibland. //Entoft [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Icelantic Nomad - en skida för hela berget?
Tillbaka
Topp