Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Icelantic Skis Nomad Vs. Armada JJ, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel_Ronnback" data-source="post: 568817" data-attributes="member: 31478"><p>Åkte med denna skid hela förra vintern. Och jag kan säga att med vassa stål kanter kan man trycka på i vilken backe som helst vare sig det är is eller manchester. Åkte fjolårets JJ en gång på skidtestet i Tandådalen. dom som var där kanske kommer ihåg att Övre delen var ganska hård och jobbig att carva i. Jag fick fast skidorna utan problem och kunde utnuttja skidan. Efter åkte jag säsongen ut på årets JJ och kan säga att skillnaden är att den är lite styvare. Vilket gör den lite svårare att få upp på kant. Men desto fartstabilere när man väl har kant och utnytjar krafterna och bakens lutning.</p><p></p><p>Det ändå minus skidan har, och kan väll även läggas till att allaskidor med roocker har samma minus att om det blir slagit och hårt så kommer den att börja fladdra. Eftersom en stor del av belaget alltid är i luften även när man ligger på kant. kommer då ojämnheter som stöter till denna del kommer skidan att sättas i obalans. Men detta problem har jag känt med alla rooker. Men är man mjuk i benen, dynamisk och anpassar åkningen efter trängen går det sjukt bra.</p><p></p><p>Jag säger JJ helt klart. Det är den roligaste puder skida jag åkt på. Den är kvick lekfull och funkar även bra att hoppa med om man vill det.</p><p></p><p>Kör hårt....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel_Ronnback, post: 568817, member: 31478"] Åkte med denna skid hela förra vintern. Och jag kan säga att med vassa stål kanter kan man trycka på i vilken backe som helst vare sig det är is eller manchester. Åkte fjolårets JJ en gång på skidtestet i Tandådalen. dom som var där kanske kommer ihåg att Övre delen var ganska hård och jobbig att carva i. Jag fick fast skidorna utan problem och kunde utnuttja skidan. Efter åkte jag säsongen ut på årets JJ och kan säga att skillnaden är att den är lite styvare. Vilket gör den lite svårare att få upp på kant. Men desto fartstabilere när man väl har kant och utnytjar krafterna och bakens lutning. Det ändå minus skidan har, och kan väll även läggas till att allaskidor med roocker har samma minus att om det blir slagit och hårt så kommer den att börja fladdra. Eftersom en stor del av belaget alltid är i luften även när man ligger på kant. kommer då ojämnheter som stöter till denna del kommer skidan att sättas i obalans. Men detta problem har jag känt med alla rooker. Men är man mjuk i benen, dynamisk och anpassar åkningen efter trängen går det sjukt bra. Jag säger JJ helt klart. Det är den roligaste puder skida jag åkt på. Den är kvick lekfull och funkar även bra att hoppa med om man vill det. Kör hårt.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Icelantic Skis Nomad Vs. Armada JJ, hjälp!
Tillbaka
Topp