Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Icelantic Skis Nomad Vs. Armada JJ, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 569031"><p>Här gör du ju en rejäl tankevurpa, de enda skidmärkena jag på rak arm kan säga att "alla har" på offpistorter är Völkl och K2 och i Cham även Dynastar. </p><p>Resten är sällsynt, speciellt österrikiska skidor som Blizzard, Fischer, Kästle, Atomic, Kneissl och Elan (från slovenien). då har jag inte ens nämnt några "små"märken ännu. Nu pratar jag enbart skidor +100mm midja. </p><p></p><p>Du ska åka i Canazei(!) och köra pistvisningar och behöver ett par skidor för att sticka ut? Av alla de modeller som existerar kom du fram till JJ och icelantic. Kollar man trådar på forumen så är ju JJ snarast en skida som "alla" funderar på så därför: fail! (säkert sällsynt i Canazei dock av anledningar som är uppenbara i tråden ovan). Icelantic har jag ingen koll på och tänker ite uttala mig om, men min magkänsla säger mig att det garanterat finns lika bra eller bättre skidor för det du tänkt dig.</p><p></p><p>Slutsats, tänk om tänk rätt! vill du inte köpa Gotama för att alla har dem, fine, det vill inte jag heller men kom igen öppna ögonen lite!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 569031"] Här gör du ju en rejäl tankevurpa, de enda skidmärkena jag på rak arm kan säga att "alla har" på offpistorter är Völkl och K2 och i Cham även Dynastar. Resten är sällsynt, speciellt österrikiska skidor som Blizzard, Fischer, Kästle, Atomic, Kneissl och Elan (från slovenien). då har jag inte ens nämnt några "små"märken ännu. Nu pratar jag enbart skidor +100mm midja. Du ska åka i Canazei(!) och köra pistvisningar och behöver ett par skidor för att sticka ut? Av alla de modeller som existerar kom du fram till JJ och icelantic. Kollar man trådar på forumen så är ju JJ snarast en skida som "alla" funderar på så därför: fail! (säkert sällsynt i Canazei dock av anledningar som är uppenbara i tråden ovan). Icelantic har jag ingen koll på och tänker ite uttala mig om, men min magkänsla säger mig att det garanterat finns lika bra eller bättre skidor för det du tänkt dig. Slutsats, tänk om tänk rätt! vill du inte köpa Gotama för att alla har dem, fine, det vill inte jag heller men kom igen öppna ögonen lite! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Icelantic Skis Nomad Vs. Armada JJ, hjälp!
Tillbaka
Topp