Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Idre Fjälls vd dömt för vållande till annans död
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mans_Hilling" data-source="post: 75844" data-attributes="member: 14436"><p>Helt rätt vet jag inte om det är, men nästan. Känns som att skidanläggningarna lägger de pengar de har öronmärkt till säkerhet på helt fel saker (som fångrem etc.). Min kompis pratade med åkaren precis innan han åkte ner (hon såg för övrigt allt hända) och hon fick intrycket att han var en rutinerad åkare. Om man dessutom vet hur det ser ut på platsen (fullt med o-förankrad sprängsten) så tänker man lite extra. </p><p>För den som anser att killen inte kände sina begränsningar: Kom tillbaka när du känner att du vet om du skulle klara av en sten som studsar i två hundra meter och träffar dig direkt i bakhuvudet.</p><p>Dessutom handlar det om dagsböter. De går inte till målsägaren utan till staten (om inte just denna är målsägare då...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mans_Hilling, post: 75844, member: 14436"] Helt rätt vet jag inte om det är, men nästan. Känns som att skidanläggningarna lägger de pengar de har öronmärkt till säkerhet på helt fel saker (som fångrem etc.). Min kompis pratade med åkaren precis innan han åkte ner (hon såg för övrigt allt hända) och hon fick intrycket att han var en rutinerad åkare. Om man dessutom vet hur det ser ut på platsen (fullt med o-förankrad sprängsten) så tänker man lite extra. För den som anser att killen inte kände sina begränsningar: Kom tillbaka när du känner att du vet om du skulle klara av en sten som studsar i två hundra meter och träffar dig direkt i bakhuvudet. Dessutom handlar det om dagsböter. De går inte till målsägaren utan till staten (om inte just denna är målsägare då...) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Idre Fjälls vd dömt för vållande till annans död
Tillbaka
Topp