Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Idre Fjälls vd dömt för vållande till annans död
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Macce" data-source="post: 75851" data-attributes="member: 13936"><p>Ok.. Nu ska vi försöka styra upp det här.</p><p>Personligen så är jag tveksam till att en "stor sten" kan lossna och rulla ut mitt i pisten utan yttre påverkan.</p><p></p><p>Min teori är mer att han åkte ut och slog huvudet i en sten, och sen är hela den här rullande sten historian mer eller mindre uppgjord för att kunna sätta dit Vd:n. </p><p></p><p>Hela den här sorgliga historian började med att Niklas Nilssons pappa började rota i chocken bygget och fann bevis för att den var byggd utan bygglov, en del människor måste sörja så, och kan inte inse att det var en olycka. Det måset alltid vara nåns fel..</p><p></p><p>Det kan omöjligt vara just Vd:ns fel att Niklas dog, varför inte pistören? (Det är Vdn som har det yttersta ansvaret men ändå)</p><p>Niklas hade en fruktansvärd otur..</p><p></p><p>Men visst har vd:n ett visst ansvar, men åkningen sker på egen risk och det är upp till var och en och bedöma riskerna.</p><p></p><p>Volvos ledning blir aldrig skyldiga till vållande till annans död när nån kör ihjäl sig i deras bilar..</p><p></p><p>Vd:n för Idre har också vidtagit alla nödvändiga säkerhetsåtgärder precis som Volvo, sen är det upp till åkaren.. </p><p></p><p>Men jag tycker att det hela är djupt tragiskt och mina tankar går till familjen.</p><p></p><p>// Macce</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Macce, post: 75851, member: 13936"] Ok.. Nu ska vi försöka styra upp det här. Personligen så är jag tveksam till att en "stor sten" kan lossna och rulla ut mitt i pisten utan yttre påverkan. Min teori är mer att han åkte ut och slog huvudet i en sten, och sen är hela den här rullande sten historian mer eller mindre uppgjord för att kunna sätta dit Vd:n. Hela den här sorgliga historian började med att Niklas Nilssons pappa började rota i chocken bygget och fann bevis för att den var byggd utan bygglov, en del människor måste sörja så, och kan inte inse att det var en olycka. Det måset alltid vara nåns fel.. Det kan omöjligt vara just Vd:ns fel att Niklas dog, varför inte pistören? (Det är Vdn som har det yttersta ansvaret men ändå) Niklas hade en fruktansvärd otur.. Men visst har vd:n ett visst ansvar, men åkningen sker på egen risk och det är upp till var och en och bedöma riskerna. Volvos ledning blir aldrig skyldiga till vållande till annans död när nån kör ihjäl sig i deras bilar.. Vd:n för Idre har också vidtagit alla nödvändiga säkerhetsåtgärder precis som Volvo, sen är det upp till åkaren.. Men jag tycker att det hela är djupt tragiskt och mina tankar går till familjen. // Macce [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Idre Fjälls vd dömt för vållande till annans död
Tillbaka
Topp