Idre

• Trådstartare Trådstartare FabbeH
  • Start datum Start datum
F

FabbeH

Guest
Idre
Hittade bara massa frågetrådar om Idre! därför kan detta vara någon slags officiel tråd där allt om Idre skrivs, Ni får gärna flytta denna om det redan finns en sådan här tråd, jag har letat men hittade ingen

Jag har då en Fråga i den Officiela Idre tråden!

Min fråga är då. Jag skall åka till Idre till helgen (v.48) först och främst vill jag hoppa och utan att kolla upp om ens parken var uppen då (så jävla Klantig). Min fråga är då finns det tillräkligt med snö och är den acceptabel och bygga hopp med. iförsig så beror det ju helt på med vädret osv, men det kanske finns någon här inne som är där just nu och kan rapportera. Hur ställer sig Idre om man bygger hopp. Jag skall ju inte göra det mitt i pisten men när jag var i österike så bygde vi i offpisten och endå kom pistmaskingsgubbarna och surade och sa att vi inte fick göra det, kanske det är likadant här. Folk som har har vart kan ju gärna få svara.

Uppskatar seriösa svar!

Senast ändrad:
Idre
Men fattar du illa! de här är EN OFFICILA TRÅD om Idre. Och jag hadde en fråga så jag ställde den i den OFFICIELA TRÅDEN folk har friheten här och skriva om något annat än min fråga. Snälla släpp detta med en gång. Jag vill bara ha ett svar orkar inte ha en chatt på 100 sidor bara får någon inte fattade vad jag menade med tråden. Men visst jag kan ändre mitt inlägg om det får dig att må bättre

Senast ändrad:
Idre
Och jag vet det är rätt så efterblivet ställt frågor. Jag fattar också att idre inte skulle ha någon speciel snö som ingen annan har. det beror ju helt på vädret som sagt. Det jag menar är om det finns någon som kan rapportera funkar det och bygga eller är det på tok för lite och för kass ''Bygg'' snö. Är en dålig formulerare inte dum eller efterbliven

Idre
Hej!

Jag har svårt att tro att parken är öppen överhuvudtaget vecka 48. Jag menar det är ju nästa helg och dom har bara tre backar och tre liftar öppna. Jag skulle misstänka att dom lägger krutet på att få igång alla backar innan dom lägger ner någon som helst energi på parkområdena. :)

Just nu har dom bara 14cm i terräng och dessutom fortsatt över noll strecket. Sägs dock att det ska bli lite kallare och komma mer snö närmsta dagarna.

Jag ska själv dit vecka 51 jag är dock ingen parkåkare. :)

Idre
Josk: Ja det stämmer ju såklart. Jo vecka 50 sa fel där. Satt väl och tänkte fortfarande på att du skulle dit vecka 51 eller nåt så vart det fel i skallen. :)

Ser ju fortfarande jäkligt osäkert ut med vädret där uppe. Men jag hoppas det ska lossna lite under veckan så dom öppnar lite mer backar innan vi ska dit. Men jag tror nog man kan kallt anta att parken lär inte vara öppen förrän kanske efter nyår. Den lär garanterat inte öppna denne vecka i varje fall. :)

Idre
Den var delvis öppen förra året över nyår har jag för mig, så v.48 tror jag låter lite optimistiskt.

Idre
Tja, ny här på forumet men inte vad gäller idre. Jag har varit i Idre sen min födsel dock inte varje år, men säkert 13 gånger. Av min erfarenhet så brukar dom inte klaga på hopp utanför pisten då all åkning utanför sker på egen risk. Jag har varit där i mellandagarna, har då varit ganska rikligt med snö men om man åker på sportlovet så säger det ju sig självt att det då är mer och bättre snö (stabilare med temperaturen). Vid jul/efter har dom oftast bara öppnat mellan 1/3 eller hälften av alla backarna och liftarna. Hoppas Idre och resten av sverige får riktig vinter med en himla massa mer snö snart :)

Tillbaka
Topp