Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ikonpass eller Epicpass?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1317428" data-attributes="member: 176798"><p>Om amerikanska marknaden ska fungera enligt dess heliga principer borde det väl innebära (kraftigt) ökade priser tills marknaden är mättad. I Europa kostar ett säsongskort oftast mellan 10-15000kr (enligt min erfarenhet) för de flesta större system och även för vissa ”multipass”/regionkort. Men amerikanerna verkar vara köpstarkare än så?</p><p></p><p>Om det blir europeiska motsvarigheter hoppas jag det blir lite mindre och okändare system som går ihop där man kan få varierad åkning till ett humant pris i system/orter som inte blivit totalt kommersialiserade och utsatta för massturism. Borde kunna bli en win-win för åkare och liftägare men det kräver ju en viss administration såklart.</p><p></p><p>Ikon/epic skulle ju kunna vara ett alternativ om man är välplanerad i sina skidresor, får man 7-8 skiddagar två gånger på ett år så går det väl som du säger typ jämnt upp och hade då t ex Åre också ingått hade säkert många (sthlmare) hakat på. </p><p></p><p>Håller med glisseur i det mesta kring just ikon/epic.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1317428, member: 176798"] Om amerikanska marknaden ska fungera enligt dess heliga principer borde det väl innebära (kraftigt) ökade priser tills marknaden är mättad. I Europa kostar ett säsongskort oftast mellan 10-15000kr (enligt min erfarenhet) för de flesta större system och även för vissa ”multipass”/regionkort. Men amerikanerna verkar vara köpstarkare än så? Om det blir europeiska motsvarigheter hoppas jag det blir lite mindre och okändare system som går ihop där man kan få varierad åkning till ett humant pris i system/orter som inte blivit totalt kommersialiserade och utsatta för massturism. Borde kunna bli en win-win för åkare och liftägare men det kräver ju en viss administration såklart. Ikon/epic skulle ju kunna vara ett alternativ om man är välplanerad i sina skidresor, får man 7-8 skiddagar två gånger på ett år så går det väl som du säger typ jämnt upp och hade då t ex Åre också ingått hade säkert många (sthlmare) hakat på. Håller med glisseur i det mesta kring just ikon/epic. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ikonpass eller Epicpass?
Tillbaka
Topp