Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Il Moro - TREDELAD PJÄXA HJÄLP
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 481269" data-attributes="member: 15091"><p>Jag tycker nästan det låter som att du insinuerar att de inte vet vad de talar om Hasse, är det så?</p><p></p><p>Jag lever i tron att Alpingaraget (läs Henke Enarsson då han är den ende jag har personlig erfarenhet av) är bland de bästa i Sverige på pjäxor och sulor. Inte för att de säljer mest pjäxor utan för att de har fått en gedigen utbildning kombinerat med erfarenheten av att ha hjälpt många kunder. Att de även själva åker en del skidor och därigenom kan relatera till hur det funkar ute i backen tror jag också spelar in en del.</p><p>Sen behöver man självklart inte vara helt överjävlig på att åka lagg för att vara en bra boot fitter. Det går inte hand i hand, däremot tror jag att det är viktigt att vara öppen för nya idéer och andras reflektioner, och det gäller självklart inte bara pjuk. </p><p></p><p>Bara för att man säljer mest behöver det väl helt sonika inte betyda att man vet mest? </p><p>Man kan lika gärna vara otroligt bra på att sälja och övertyga kunden och just därigenom sälja mycket. </p><p>Sen kan man även vara otroligt kunnig och veta i stort sett allt som går att veta om pjuk men ändå inte sälja speciellt bra eftersom man inte är bra på att sälja.</p><p></p><p>Det ena tycker inte jag behöver förutsätta det andra, det kan göra det men kan lika gärna inte göra det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 481269, member: 15091"] Jag tycker nästan det låter som att du insinuerar att de inte vet vad de talar om Hasse, är det så? Jag lever i tron att Alpingaraget (läs Henke Enarsson då han är den ende jag har personlig erfarenhet av) är bland de bästa i Sverige på pjäxor och sulor. Inte för att de säljer mest pjäxor utan för att de har fått en gedigen utbildning kombinerat med erfarenheten av att ha hjälpt många kunder. Att de även själva åker en del skidor och därigenom kan relatera till hur det funkar ute i backen tror jag också spelar in en del. Sen behöver man självklart inte vara helt överjävlig på att åka lagg för att vara en bra boot fitter. Det går inte hand i hand, däremot tror jag att det är viktigt att vara öppen för nya idéer och andras reflektioner, och det gäller självklart inte bara pjuk. Bara för att man säljer mest behöver det väl helt sonika inte betyda att man vet mest? Man kan lika gärna vara otroligt bra på att sälja och övertyga kunden och just därigenom sälja mycket. Sen kan man även vara otroligt kunnig och veta i stort sett allt som går att veta om pjuk men ändå inte sälja speciellt bra eftersom man inte är bra på att sälja. Det ena tycker inte jag behöver förutsätta det andra, det kan göra det men kan lika gärna inte göra det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Il Moro - TREDELAD PJÄXA HJÄLP
Tillbaka
Topp