Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Il Moro - TREDELAD PJÄXA HJÄLP
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Robbott" data-source="post: 595683" data-attributes="member: 48767"><p>Jag körde en säsong nere i chamonix med il moron på fötterna. Körde i stort sett enbart offpist i början varvat med lite mer park i slutet. Funkade riktigt bra, köpte dom på skistore i götet och dom sa också att den funkar prima i offpisten och i parken tack vare att man kan byta ut flexet.</p><p>MEN ända problemet jag hade var precis det du snackade om. Under tidens gång vidgades pjäxan samt att snowboardspännet blev lite halvslitet och jag kunde inte få det trycket jag behövde mot smalbenet vilket gjorde i samband med dåliga bakviktslandningar att jag fick cp-ont i smalbenen. Men i år ska jag lägga i skumgummin eller liknande i pjäxan å se hur det funkar, var en grabb nere i cham som körde med det och det verkar funka. Jag var även på footworks som drivs av några sköna engelsmän som limmade fast en grej i "spiral"booten om du förstår vad jag menar. Betalade i öl för övrigt haha.</p><p>Aja hoppas att du inte får samma probs iaf, välj en pjäxa som känns jävligt trång så ska det nog gå, mina kändes lite halvt för trånga i början men vidgades som satan verkligen men det gör ju alla pjucks.</p><p></p><p>Kör hårt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Robbott, post: 595683, member: 48767"] Jag körde en säsong nere i chamonix med il moron på fötterna. Körde i stort sett enbart offpist i början varvat med lite mer park i slutet. Funkade riktigt bra, köpte dom på skistore i götet och dom sa också att den funkar prima i offpisten och i parken tack vare att man kan byta ut flexet. MEN ända problemet jag hade var precis det du snackade om. Under tidens gång vidgades pjäxan samt att snowboardspännet blev lite halvslitet och jag kunde inte få det trycket jag behövde mot smalbenet vilket gjorde i samband med dåliga bakviktslandningar att jag fick cp-ont i smalbenen. Men i år ska jag lägga i skumgummin eller liknande i pjäxan å se hur det funkar, var en grabb nere i cham som körde med det och det verkar funka. Jag var även på footworks som drivs av några sköna engelsmän som limmade fast en grej i "spiral"booten om du förstår vad jag menar. Betalade i öl för övrigt haha. Aja hoppas att du inte får samma probs iaf, välj en pjäxa som känns jävligt trång så ska det nog gå, mina kändes lite halvt för trånga i början men vidgades som satan verkligen men det gör ju alla pjucks. Kör hårt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Il Moro - TREDELAD PJÄXA HJÄLP
Tillbaka
Topp