Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Il Moro vs. ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="An2an" data-source="post: 579949" data-attributes="member: 79490"><p>Mittenspännet gör pjäxan på il moron då det trycker fast hälen, du kan spänna lösare och ändå sitta fast. Underbart skönt då man inte behöver döda resten av foten för att sitta där man vill! Du kan få bättre passform runt smalbenen och skona benhinnorna med "omlottningen" som är på innerskon och det smarta snowboardspännet som allt i allt ger ett jämnare tryck. Och det nedre spännet fyller sin funktion till fullo då det är omvänt för att slippa oönskade öppningar om man har det lite löst. Inget behov av att spänna om/upp/åt i olika delar av backen/liften, spänn tills det är skönt sen så funkar det!</p><p></p><p>Sen får du ju innerskor som går att baka och få fin passform på. Följer med en hel verktygssats med verktyg för att ändra lutning framåt, flex och annat. Kul om man gillar justera. Il moron är den ända skon jag fått att sitta med ett jämt och skönt tryck över hela foten.</p><p></p><p>Har bara prövat den tidigare års spk och i min åsikt tycker jag il moron är skönare, och med större valmöjligheter. Tummen upp!</p><p></p><p>Står mycket fin info/åsikter på denna tråden:</p><p><a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=49341" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=49341</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="An2an, post: 579949, member: 79490"] Mittenspännet gör pjäxan på il moron då det trycker fast hälen, du kan spänna lösare och ändå sitta fast. Underbart skönt då man inte behöver döda resten av foten för att sitta där man vill! Du kan få bättre passform runt smalbenen och skona benhinnorna med "omlottningen" som är på innerskon och det smarta snowboardspännet som allt i allt ger ett jämnare tryck. Och det nedre spännet fyller sin funktion till fullo då det är omvänt för att slippa oönskade öppningar om man har det lite löst. Inget behov av att spänna om/upp/åt i olika delar av backen/liften, spänn tills det är skönt sen så funkar det! Sen får du ju innerskor som går att baka och få fin passform på. Följer med en hel verktygssats med verktyg för att ändra lutning framåt, flex och annat. Kul om man gillar justera. Il moron är den ända skon jag fått att sitta med ett jämt och skönt tryck över hela foten. Har bara prövat den tidigare års spk och i min åsikt tycker jag il moron är skönare, och med större valmöjligheter. Tummen upp! Står mycket fin info/åsikter på denna tråden: [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=49341[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Il Moro vs. ?
Tillbaka
Topp