Illuminati?

TheShavedWookie

Ny medlem
Illuminati?
Okej, min förra post kunde man inte svara på, så jag försöker igen. Jag har kollat upp lite mer och fick reda på av Doughboy att deras bräda Hybricon har kommit i top 10 i transworld årliga brädtest http://www.transworldsnowboarding.com/snow/buyers_guide/article/0,13009,363260,00.html så den lär ju vara grym. Man kan köpa den för $449 (-$50 om man använder kupongen `sbdotcom`) från deras hemsida: http://www.illuminatisnowboards.com men frakten är rätt dyr. Men det är i alla fall billigare än en burton bräda:)

Har någon av er testat eller pratat med någon som testat den? Jag har läst lite recentioner, men man vet aldrig vad det är för folk som skrivit dom.

<edit>Är det någon som kan förklara vad som menas med detta:
"Hybricon Technology-a capped tip and tail that transfer smoothly to sidewall construction under the feet-may make up a large part of this ride`s secret sauce, but testers more often noted its shape."

vad menas med at tippen och nosen är capped?</edit>

om det inte går att svara på detta inlägg heller, skriv i min gästbok

Illuminati?
Att nosen och tailen är capped betyder att dessa delar är i CAP-konstruktion och resten av brädan är traditionell Sidewallkonstruktion.

Personligen så känner jag ingen som åkt på dessa brädor men jag har själv varit intresserad av en. Men jag fick ett mail från dom för ett par veckor sedan där dom sa att dom inte kommer att säljas i europa i vinter. Så jag ser ett litet problem med att köpa en: Om den delaminerar, vad gör du då? Skickar den till USA och får betala frakten själv? Känns lite riskfyllt

Illuminati?
Jag kopierade den här förklaringen från en annan site, hoppas att den hjälper.

There are a couple of different approaches to how a snowboard comes together at the sides. True Cap construction (sometimes called full cap) is where the top sheet comes all the way down and around the edges like a cap. You get good edging power at low to medium speeds with cap construction, but you can get some chattering and vibration at higher speeds. Sidewall construction is when the top sheet comes down to another piece of material that makes up the walls which go around the board. Sidewall construction is very durable and absorbs vibrations pretty well at higher speeds, but it may not feel as easy to edge as cap construction. Step Cap (sometimes called half cap) is a combination of the two approaches. It allows better weight transfer to the edges of the board and is generally found in more expensive boards.

Illuminati?
Enligt köpguiden i Snowboarder är Pentagon inte konstruerad likadant som Hybricon utan den är en renodlad cap-konstruktion. Detta betyder alltså att det översta lagret plast är nervikt över kanterna ända ner till stålkanten och i teorin ger det något vridstyvare brädor. Jag anser dock att det är helt andra saker i konstruktionen som avgör om en bräda är vridstyv eller inte. Jag höjer liksom FMA ett varningens finger för det här med garantier ifall något skulle hända med brädan. Fast egentligen tycker jag att du skall köpa den eftersom du lär bli ganska ensam om att åka på en Illuminati i Sverige och det är ju alltid coolt.

FIGHT THE POWER!!!

Tillbaka
Topp