Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
I'm gonna pimp my rides!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MountainHill" data-source="post: 946067" data-attributes="member: 100753"><p>Jag har inte målat just skidor med en hel del annat (skoterhuvar bla.), det är inte mycke svårare än sprayburk bara att man måste blanda färgen själv och hur det ska blandas vet den som säljer färgen!</p><p>Man lägger på nästa lager färg efter 15 min, dammtorr 30 min, går använda på 4-5 timmar för att va säker.</p><p></p><p>Ang. den olje baserade färgen brukar den heta typ mekanlack men den blir bäst om man köper pänselfärg så de blir tjockt!</p><p></p><p>Men jag röstar som Snow_flake, kör på 3d kolfiber vinyl!</p><p>Gör du det seriöst ska det visst sitta om du värmer och sträcker ner den över sidewallsen och skär längs stålkanten, va bara noga som --- med att rengöra skidorna först me t-röd sen på med såpvatten och kladda dit vinylen och värm och skrapa dit tills de blir bra! (ett tips är att prova med en liten bit på nåt annat så du ser hur filmen beter sig)</p><p></p><p>Sen att det inte ser ut som äkta gör sig självt om man köper rosa då äkta kolfiber bara finns i färgen kol=svart...</p><p>Men vad spelar de för roll bara de ser bra ut?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MountainHill, post: 946067, member: 100753"] Jag har inte målat just skidor med en hel del annat (skoterhuvar bla.), det är inte mycke svårare än sprayburk bara att man måste blanda färgen själv och hur det ska blandas vet den som säljer färgen! Man lägger på nästa lager färg efter 15 min, dammtorr 30 min, går använda på 4-5 timmar för att va säker. Ang. den olje baserade färgen brukar den heta typ mekanlack men den blir bäst om man köper pänselfärg så de blir tjockt! Men jag röstar som Snow_flake, kör på 3d kolfiber vinyl! Gör du det seriöst ska det visst sitta om du värmer och sträcker ner den över sidewallsen och skär längs stålkanten, va bara noga som --- med att rengöra skidorna först me t-röd sen på med såpvatten och kladda dit vinylen och värm och skrapa dit tills de blir bra! (ett tips är att prova med en liten bit på nåt annat så du ser hur filmen beter sig) Sen att det inte ser ut som äkta gör sig självt om man köper rosa då äkta kolfiber bara finns i färgen kol=svart... Men vad spelar de för roll bara de ser bra ut? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
I'm gonna pimp my rides!
Tillbaka
Topp