Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Imma mellan linserna Smith I/0
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 940776" data-attributes="member: 60010"><p>Nu har man äntligen fått tummen ur röven och köpt sig ett par nya goggles här borta i Kanada.</p><p>första dagarna funkade det super och jag var jätte nöjd ända tills jag lämnade dem över natten</p><p>smått fuktiga i en fuktig påse.</p><p></p><p>Hur som helst, efter denna eskapad så har dem börjat att imma mellan glasen. På insidan och utsidan</p><p>är det inget problem men just mellan linserna så skiter det sig. </p><p></p><p>Min fråga är nu, ska detta kunna hända på ett par helt nya (använda 4 dagar och pedantskötta. Alltså inte ta på insidan, bara putsa med påsen osv.) goggles</p><p>som ändå kostar en slant. Man tycker ju att de borde ha tänkt på att om det kommer in vatten/luft mellan</p><p>linserna så kommer det kondenseras vid skiftande luftförhållanden (höjd, temperatur mm).</p><p></p><p>Själva skriver de såhär</p><p></p><p>Ventilation:Smith's patented Vaporator lens technology means the lenses are robotically cut and <strong>bonded together with an airtight silicone bead</strong> to <strong>eliminate</strong> lens delamination <strong>(the number one cause of between-the-lens fogging)</strong>. The micro-porous Porex™ filter completes the system: the world's strongest thermal lens barrier, this filter is structured so <strong>air molecules may pass through while water molecules can't,</strong> making it easily able to adjust to varying altitudes.</p><p></p><p>Så man tycker ju att det inte borde kunna spela någon roll om de ligger fuktiga då det skall vara "airtight" och därför inte kunna komma in någon fukt iallafall.</p><p></p><p>Så frågan är. Kan man reklamera ett "fel" som detta eller har världen inte kommit längre än att ett par goggles</p><p>för över 1500 kr i Sverige (jag köpte dom på plats i kanada) ska imma mellan linserna.</p><p></p><p>Kan även nämnas att båda mina polares Oakley´s med dubbellins gör likadant och får ingen imma mellan glasen.</p><p></p><p>tacksam för svar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 940776, member: 60010"] Nu har man äntligen fått tummen ur röven och köpt sig ett par nya goggles här borta i Kanada. första dagarna funkade det super och jag var jätte nöjd ända tills jag lämnade dem över natten smått fuktiga i en fuktig påse. Hur som helst, efter denna eskapad så har dem börjat att imma mellan glasen. På insidan och utsidan är det inget problem men just mellan linserna så skiter det sig. Min fråga är nu, ska detta kunna hända på ett par helt nya (använda 4 dagar och pedantskötta. Alltså inte ta på insidan, bara putsa med påsen osv.) goggles som ändå kostar en slant. Man tycker ju att de borde ha tänkt på att om det kommer in vatten/luft mellan linserna så kommer det kondenseras vid skiftande luftförhållanden (höjd, temperatur mm). Själva skriver de såhär Ventilation:Smith's patented Vaporator lens technology means the lenses are robotically cut and [b]bonded together with an airtight silicone bead[/b] to [b]eliminate[/b] lens delamination [b](the number one cause of between-the-lens fogging)[/b]. The micro-porous Porex™ filter completes the system: the world's strongest thermal lens barrier, this filter is structured so [b]air molecules may pass through while water molecules can't,[/b] making it easily able to adjust to varying altitudes. Så man tycker ju att det inte borde kunna spela någon roll om de ligger fuktiga då det skall vara "airtight" och därför inte kunna komma in någon fukt iallafall. Så frågan är. Kan man reklamera ett "fel" som detta eller har världen inte kommit längre än att ett par goggles för över 1500 kr i Sverige (jag köpte dom på plats i kanada) ska imma mellan linserna. Kan även nämnas att båda mina polares Oakley´s med dubbellins gör likadant och får ingen imma mellan glasen. tacksam för svar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Imma mellan linserna Smith I/0
Tillbaka
Topp