Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
import usa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Olle_j" data-source="post: 216875" data-attributes="member: 36547"><p>Jag har köpt skidor från usa 2 ggr. Jag har sluppit att betala båda gångerna. Den ena gången tog jag med mig dom i ett fodral på flyget och den andra gången fick jag dom skickade i paket med posten. Då fick jag säljaren att skriva att det var en gåva med ett ganska lågt värde ($150) så om dom hade kontrollerat det hade det inte blivit så dyrt. Har för mig att påslaget är 25% moms + 5 till 10 % skatt. För att det ska bli helt utan avgifter så gäller för gåva att värdet på gåvan inte får överstiga 500 sek.</p><p></p><p>När man tar dom på flyget så är det ju som sagt ovan bra om dom inte ligger i plasten med prislappen på om det skullke bli koll.</p><p></p><p>Lycka till /Olle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Olle_j, post: 216875, member: 36547"] Jag har köpt skidor från usa 2 ggr. Jag har sluppit att betala båda gångerna. Den ena gången tog jag med mig dom i ett fodral på flyget och den andra gången fick jag dom skickade i paket med posten. Då fick jag säljaren att skriva att det var en gåva med ett ganska lågt värde ($150) så om dom hade kontrollerat det hade det inte blivit så dyrt. Har för mig att påslaget är 25% moms + 5 till 10 % skatt. För att det ska bli helt utan avgifter så gäller för gåva att värdet på gåvan inte får överstiga 500 sek. När man tar dom på flyget så är det ju som sagt ovan bra om dom inte ligger i plasten med prislappen på om det skullke bli koll. Lycka till /Olle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
import usa?
Tillbaka
Topp