Inbrott, FAN!

Neoh

Aktiv medlem
Inbrott, FAN!
Typiskt...
Skulle kolla till skidorna inför säsongen, finner då att företagsamma individer har brutit upp källarförrådet och stulit med mesta; 4 par skidor, stavar, snowboard, kälken m.m.
Naturligtvis hade dom varit i vindsförrådet också... Alla vinterkläderna, jackor byxor, dunjackor, m.m.
:(:(:(

Tursamt nog hade jag pjäxorna i lägenheten...
Jag slipper dessutom fundera på att om det var dags att köpa nya skidor...

FAN!

Inbrott, FAN!
Fyyy fasiken vilken otur!
Då dom hade brutit upp förrådet så kan man få ut en peng från hemförsäkringen om man har tur. Men vi alla vet ju hur försäkringsbolagen är.

Senast ändrad:
Inbrott, FAN!
Skriv upp vad det för för lagg du blev av med här så kanske man kan vara lite uppmärksam om det dyker upp nå annonser tex. :)

Inbrott, FAN!
Skidor som försvunnit:
Salomon X-Cart Pro, märkta HH i spetsen
05494a49766aa25c483f1b65e8ee2b74.jpg

Wed'ze Samurai med Tyrolia Adrenalin, märkta med HH och Freeride klibba

Dynastar Starflo, Säsongs avslutnings skidorna,

Även min oanvända bräda följde med:
Burton Clash 12-13

Sen försvann det ett par Raka ELAN skidor, men det är inget jag sörjer.
Det jag saknar mest är Dynastar skidorna, nya skidor finns ju överallt, men gamla kult lagg är värre...

//Neoh - Henrik

Senast ändrad:
Inbrott, FAN!
Fyfan vad vidrigt! Inbrott är alltid jävligt, speciellt när idioterna inte ens kan värdera utan bara tar med sig allt som är löst. Lider med dina förlorade Dynastar. Blev själv av med ett bakhjul till en gammal hederlig racercykel som i sig var helt värdelöst men till cykeln ovärdeligt(och omöjligt att hitta likvärdig ersättning).

Håller en tumme att försäkringsbolaget överöser dig med pengar :)

Inbrott, FAN!
En polare fick inbrott i sitt förråd och ungefär samma sak hände där. Lagg, lite övrig utrustning, cykel plus lite verktyg. Fick en spottatyver av försäkringsbolaget då "värdesaker ej ska förvaras i förråd".

Det kan ju ha varit någon pissig klausul i just hans försäkring.

Men mitt råd är att tänka till innan man skickar in ansökan till försäkringsbolag. Finns det nån skit de kan fälla en på?

Själv blev jag torsk på några pengar tillbaka på en alpresa där jag bröt armen dag 3. Eftersom läkaren inte specifikt beordrade vila i den skrivna rapporten så tyckte försäkringsbolaget att det inte fanns någon anledning att ersätta mig för annat än behandlingen.

Tillbaka
Topp