Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Indien - Puder i Himalaya
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rikard_o" data-source="post: 119154" data-attributes="member: 43578"><p>Jon, när ska ni dit? Gissar att februari är bästa tiden men samtidigt borde det väl vara så in i helvete kallt om nätterna då..? Tillbringade december-03 i Sikkim, östra indiska himalaya, och det var inte direkt varmt nattetid inomhus... och Kashmir har kallare klimat än neråt Nepal/Sikkim/Bhutan. Eller har dom kaminer i Kashmir? Det visste dom inte vad det var i Sikkim...</p><p></p><p>Någon som vet hur snön/åkningen är lite senare på året? (april/maj) Kommer tillbringa stora delar av hösten/vintern/våren i regionen och funderarpå att lägga in lite brädåkning på programmet. Så tidigt som februari kommer vi dock ligga och lata oss i 30 fuktiga värmegrader på Andamanerna.. Okt-nov blir det kyla i bergen dock (Nepal)</p><p></p><p>Flyget till Delhi bör gå på 7000-8000 inkl skatter t o r om ni inte flyger kring jul. Med västeuropeiskt bolag alltså, det går säkert billigare med Aeroflot. Transporten upp till Gulmarg blir väl med flyg till Srinagar eller? (5 mil från Gulmarg) Vintertid går det ej hela vägen från Delhi landvägen vad jag vet, men jag kan ha fel där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rikard_o, post: 119154, member: 43578"] Jon, när ska ni dit? Gissar att februari är bästa tiden men samtidigt borde det väl vara så in i helvete kallt om nätterna då..? Tillbringade december-03 i Sikkim, östra indiska himalaya, och det var inte direkt varmt nattetid inomhus... och Kashmir har kallare klimat än neråt Nepal/Sikkim/Bhutan. Eller har dom kaminer i Kashmir? Det visste dom inte vad det var i Sikkim... Någon som vet hur snön/åkningen är lite senare på året? (april/maj) Kommer tillbringa stora delar av hösten/vintern/våren i regionen och funderarpå att lägga in lite brädåkning på programmet. Så tidigt som februari kommer vi dock ligga och lata oss i 30 fuktiga värmegrader på Andamanerna.. Okt-nov blir det kyla i bergen dock (Nepal) Flyget till Delhi bör gå på 7000-8000 inkl skatter t o r om ni inte flyger kring jul. Med västeuropeiskt bolag alltså, det går säkert billigare med Aeroflot. Transporten upp till Gulmarg blir väl med flyg till Srinagar eller? (5 mil från Gulmarg) Vintertid går det ej hela vägen från Delhi landvägen vad jag vet, men jag kan ha fel där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Indien - Puder i Himalaya
Tillbaka
Topp