Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Indien - Puder i Himalaya
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 119165" data-attributes="member: 13861"><p>Jag kan lugnt rekomendera Gulmarg för åkningens skull. Om man kan komma upp mot toppkammen, med lift eller hudar, så är det sanslöst fina möjligheter. Inget snack om det. Vi fick ju bara ett åk från toppen på tre veckors tid så vi hade väl grym otur, vi hade ju bara två dagar med bra väder på hela tiden. Men vi han i alla fall drömma och sköna åk hela vägen från toppen på Apharwat ända ner mot Tangmarg. Sen är ju skogsåkningen med Monkey Hill och åken ner mot Tangmarg riktig fin. Men visst, måttstocken blir ju lite annorlunda när man befinner sig på ett sånt ställe som Gulmarg och Kashmir. Man upplever väl åkningen ur en annan synvinkel än vad man hade gjort hemma i Alperna med liftar som fungerar och allt det. Men, nog faen finns det riktigt bra åkning. Kom på mig själv när jag kollade upp på terrängen från toppen att det området skulle slå väldigt mycket i Alperna. </p><p></p><p>Har inte varit Iran så jag kan inte jämföra på ett rättvist sätt, känner tyvärr ingen som varit på båda ställena heller. Tyvärr lär väl liftarna funka bättre i Iran än i Gulmarg, i vintras gick dom ju knappt alls! Får se om Mr Shah och hans anhang fått lite mer ordning på sina förehavanden till i vinter, hoppas det. Men jag tycker fortfarande att det är värt att åka dit, har man bara lite tur kan man få en sjujevvla upplevelse som slår det mesta i skidvärlden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 119165, member: 13861"] Jag kan lugnt rekomendera Gulmarg för åkningens skull. Om man kan komma upp mot toppkammen, med lift eller hudar, så är det sanslöst fina möjligheter. Inget snack om det. Vi fick ju bara ett åk från toppen på tre veckors tid så vi hade väl grym otur, vi hade ju bara två dagar med bra väder på hela tiden. Men vi han i alla fall drömma och sköna åk hela vägen från toppen på Apharwat ända ner mot Tangmarg. Sen är ju skogsåkningen med Monkey Hill och åken ner mot Tangmarg riktig fin. Men visst, måttstocken blir ju lite annorlunda när man befinner sig på ett sånt ställe som Gulmarg och Kashmir. Man upplever väl åkningen ur en annan synvinkel än vad man hade gjort hemma i Alperna med liftar som fungerar och allt det. Men, nog faen finns det riktigt bra åkning. Kom på mig själv när jag kollade upp på terrängen från toppen att det området skulle slå väldigt mycket i Alperna. Har inte varit Iran så jag kan inte jämföra på ett rättvist sätt, känner tyvärr ingen som varit på båda ställena heller. Tyvärr lär väl liftarna funka bättre i Iran än i Gulmarg, i vintras gick dom ju knappt alls! Får se om Mr Shah och hans anhang fått lite mer ordning på sina förehavanden till i vinter, hoppas det. Men jag tycker fortfarande att det är värt att åka dit, har man bara lite tur kan man få en sjujevvla upplevelse som slår det mesta i skidvärlden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Indien - Puder i Himalaya
Tillbaka
Topp