Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
inflamerad "knöl" på foten.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1056757" data-attributes="member: 60010"><p>Jag anser att du inte skall lyssna på pist gubbe i detta fall. En för stor pjäxa kommer att tvinga dig att spänna fast foten vilket deformerar pjäxan och leder till andra problem. Utöver detta så kommer en för stor pjäxa göra att du hamnar i fel läge med foten i pjäxan och kan leda till att du får mer ont då fotens bredaste del inte hamnar där pjäxan är som bredast. Vad jag själv märke hjälpte mig var att ha en pjäxa med lägre volym i tåboxen. Detta gör att trycket när skidan kantas fördelas över hela överdelen av framfoten istället för att koncentreras på punkten med knölen. Testa själv av vinkla foten inåt och märk hur knölen trycks utåt och uppåt. För mig blev fishers vacuum pjäxa räddningen trots att dessa sitter mycket tajtare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1056757, member: 60010"] Jag anser att du inte skall lyssna på pist gubbe i detta fall. En för stor pjäxa kommer att tvinga dig att spänna fast foten vilket deformerar pjäxan och leder till andra problem. Utöver detta så kommer en för stor pjäxa göra att du hamnar i fel läge med foten i pjäxan och kan leda till att du får mer ont då fotens bredaste del inte hamnar där pjäxan är som bredast. Vad jag själv märke hjälpte mig var att ha en pjäxa med lägre volym i tåboxen. Detta gör att trycket när skidan kantas fördelas över hela överdelen av framfoten istället för att koncentreras på punkten med knölen. Testa själv av vinkla foten inåt och märk hur knölen trycks utåt och uppåt. För mig blev fishers vacuum pjäxa räddningen trots att dessa sitter mycket tajtare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
inflamerad "knöl" på foten.
Tillbaka
Topp