Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
inflamerad "knöl" på foten.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 952077" data-attributes="member: 60010"><p>Kan säga att jag efter en säsong med för smala pjäxor har fått en ganska stor broskbildning där som läkarna här i Kanada kallar för "bone spur". riktigt otäck liten grej som växer desto mer tryck den blir utsatt för och desto större den blir desto mer trycker det (ond cirkel). Det är egentligen inte själva knölen som gör ont utan att det ökade trycket lätt skapar en inflamation i leden. Visst gör knölen lite ont men inte så farligt. </p><p></p><p>Det du skall göra direkt nu på en gång är att trycka pjäxan ordentligt på stället där knölen sitter. Sedan har det funkat för mig att klippa ut hål ur disktrasor, jag kör 2 lager som är 5*4 cm stora och hålet får du anpassa efter knölen. Dessa tejpar jag jag på med vanlig läkartejp. utöver detta är det bara att knapra smärtstillande och smörja in foten med anti-inflamatoriskt (jag fick 4 % utskrivet av läkaren här men vanlig 1 % voltaren funkar nog också).</p><p></p><p>Det här är vanligare än du tror. Vissa får problem, andra märker knappt av det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 952077, member: 60010"] Kan säga att jag efter en säsong med för smala pjäxor har fått en ganska stor broskbildning där som läkarna här i Kanada kallar för "bone spur". riktigt otäck liten grej som växer desto mer tryck den blir utsatt för och desto större den blir desto mer trycker det (ond cirkel). Det är egentligen inte själva knölen som gör ont utan att det ökade trycket lätt skapar en inflamation i leden. Visst gör knölen lite ont men inte så farligt. Det du skall göra direkt nu på en gång är att trycka pjäxan ordentligt på stället där knölen sitter. Sedan har det funkat för mig att klippa ut hål ur disktrasor, jag kör 2 lager som är 5*4 cm stora och hålet får du anpassa efter knölen. Dessa tejpar jag jag på med vanlig läkartejp. utöver detta är det bara att knapra smärtstillande och smörja in foten med anti-inflamatoriskt (jag fick 4 % utskrivet av läkaren här men vanlig 1 % voltaren funkar nog också). Det här är vanligare än du tror. Vissa får problem, andra märker knappt av det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
inflamerad "knöl" på foten.
Tillbaka
Topp