Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Inflation i betyg!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 51432" data-attributes="member: 28391"><p>Vi kommer lite ifrån ämnet, men jag måste hålla med Jocke i fallet med Åre. Det är väl ingen tvekan om att Åre på papperet är Sveriges bästa ställe, med en fallhöjd och åkytor som får andra småbackar att blekna. Men som så många gånger förr är verkligheten något helt annat än siffror i glassiga broschyrer. </p><p></p><p>Problemet med Åre är och förblir bristen på snö och att berget är överbefolkat under de tider på året när de flesta vill åka utför. Detta måste givetvis bidra när man betygssätter ett ställe, inte bara Åre. Se mitt personliga exempel nedan. </p><p></p><p>Åre VS Ramundberget.</p><p>Jag har varit i Åre fem gånger, ett nyår, en v7, en påsk, och två lågsäsongveckor och förhållandena har aldrig varit bra, dvs ingen lössnö att tala om, isiga pister och alltför många minuter i liftkö. Jag har varit i Ramundberget sex gånger. Två v7, tre påskar och en lågsäsongvecka och det har aldrig varit dåliga snöförhållanden, liftköerna är obefintliga och fyra av dessa veckor har varit fyllda med puder hela veckan.</p><p></p><p>Vilket ställe tror ni får bäst betyg?</p><p></p><p>Man kan ju inte betygsätta ett ställe utifrån potential utan man måste använda verkligheten som mall och då kommer aldig Åre att hamna bland de bästa skidorterna i Sverige. I alla fall inte för mig </p><p></p><p>Jag kan även tillägga att jag åkt mer puder i Idre än jag gjort i Åre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 51432, member: 28391"] Vi kommer lite ifrån ämnet, men jag måste hålla med Jocke i fallet med Åre. Det är väl ingen tvekan om att Åre på papperet är Sveriges bästa ställe, med en fallhöjd och åkytor som får andra småbackar att blekna. Men som så många gånger förr är verkligheten något helt annat än siffror i glassiga broschyrer. Problemet med Åre är och förblir bristen på snö och att berget är överbefolkat under de tider på året när de flesta vill åka utför. Detta måste givetvis bidra när man betygssätter ett ställe, inte bara Åre. Se mitt personliga exempel nedan. Åre VS Ramundberget. Jag har varit i Åre fem gånger, ett nyår, en v7, en påsk, och två lågsäsongveckor och förhållandena har aldrig varit bra, dvs ingen lössnö att tala om, isiga pister och alltför många minuter i liftkö. Jag har varit i Ramundberget sex gånger. Två v7, tre påskar och en lågsäsongvecka och det har aldrig varit dåliga snöförhållanden, liftköerna är obefintliga och fyra av dessa veckor har varit fyllda med puder hela veckan. Vilket ställe tror ni får bäst betyg? Man kan ju inte betygsätta ett ställe utifrån potential utan man måste använda verkligheten som mall och då kommer aldig Åre att hamna bland de bästa skidorterna i Sverige. I alla fall inte för mig Jag kan även tillägga att jag åkt mer puder i Idre än jag gjort i Åre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Inflation i betyg!
Tillbaka
Topp