Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Inflation i betyg!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 51436" data-attributes="member: 12536"><p>I vanliga fall håller jag mig utaför "heta" diskussioner som redan kommit en bit på väg men nu tänker jag bara komma med lösningar istället för att ifrågasätta tidigare inlägg.</p><p></p><p>Recensionen (som är det viktiga) ska ju skildra hur man upplevde orten då man var där. Alltså bör man beskriva vilka förhållanden som råder och dessutom vad man själv har för förväntningar skidorten. Till exempel åker jag själv inte till Idre för att åka bottenlöst puder... Förstår ni?</p><p></p><p>Alltså, recensionerna måste bli mycket utförligare och bör inkludera skribentens förväntningar på orten. Sedan bör man sätta betyg ut efter detta.</p><p>Kanske hjälper inte det mot inflationen i betygssättningen (vilken jag medger märks), men då kan man iaf läsa i recensionerna och förstå att femman i betyg för Väsjö-backen kanske inte gäller just mig!</p><p></p><p>Själv tittar jag nästan aldrig på "nuffran", det är texten som räknas (och ja, jag brukar även kolla profilen på den som skrivit recensionen). Mina tips och idéer var det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 51436, member: 12536"] I vanliga fall håller jag mig utaför "heta" diskussioner som redan kommit en bit på väg men nu tänker jag bara komma med lösningar istället för att ifrågasätta tidigare inlägg. Recensionen (som är det viktiga) ska ju skildra hur man upplevde orten då man var där. Alltså bör man beskriva vilka förhållanden som råder och dessutom vad man själv har för förväntningar skidorten. Till exempel åker jag själv inte till Idre för att åka bottenlöst puder... Förstår ni? Alltså, recensionerna måste bli mycket utförligare och bör inkludera skribentens förväntningar på orten. Sedan bör man sätta betyg ut efter detta. Kanske hjälper inte det mot inflationen i betygssättningen (vilken jag medger märks), men då kan man iaf läsa i recensionerna och förstå att femman i betyg för Väsjö-backen kanske inte gäller just mig! Själv tittar jag nästan aldrig på "nuffran", det är texten som räknas (och ja, jag brukar även kolla profilen på den som skrivit recensionen). Mina tips och idéer var det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Inflation i betyg!
Tillbaka
Topp