Info Kittelfjäll

matshogberg

Ny medlem
Info Kittelfjäll
Tjena
Tänkte åka till Kittelfjäll i mitten av mars men jag har lite frågor runt detta ställe.....mycket av info runt skidåkningen, heli, Cattrax osv har jag fått på detta utmärkta forum samt Åka Skidor, så det är inga problems...
Problemet är dock att jag tänkte ta med mig min Fru och vår lille son på knappt ett år......Jag är ju själv inbiten åkare som testat en hel del sköna åk på vår jord och nu har alltså turen kommit till Kittelfjäll......men när jag är ute och crusiar på topparna runt Kittelfjäll på dagarna så behöver ju dom andra ha nåt att göra, visst pulkåkning osv funkar ju, och vi tänkte även gå på tur nån dag, men själva Kittelfjäll-byn har jag ingen info om, har försökt snoka upp nån info på nätet, Vilhelmina Kommuns turistbyrå osv men det är fan helt dött....nån som har lite info om Byn Kittelfjäll eller länkar till Info om byn.

Go for it

Info Kittelfjäll
Jag kan kanske ge lite ytterligare klarhet i Kittelfjälls utbud (som gammal stammis där uppe....)

1. Som TStyle skriver så kryllar det inte av övriga nöjen än natur där uppe, men fiske är ju en tänkbar aktivitet, och Borkasjön är ju bara några kilometer från byn.

2. Vill man hitta på andra saker så blir det med snö som tema. Hästridning finns också (dock är det antagligen knappast en option med en ettåring i bagaget...)

Slutsatsen är nog att Kittelfjäll har ett extremt fokus på uteliv och väldigt lite kring familjeaktiviteter. Vill man ha denna typ av utbud är nog Hemavan mer lämpat för ändamålet.
Däremot sparkar ju skidåkningen rumpa med Hemavan - så är ni där för att njuta av bra, utmanande skidåkning så skall ni definitivt satsa på Kittel, och INTE Hemavan.

//Jonas.

Info Kittelfjäll
Håller helt och fullt med PuderYetin.
Det låter ju som att du är skidåkare, och då är INTE Hemavan (Ett RIKTIGT sug ställe) ett alt.
Är det sent på säsongen och vädret är bra så brukar det lösas sig för familjen. Det är ju värre om det är kallt och blåsigt.
Ta med dig lite DVD, böcker och liknande. Alt. åk ensam upp.

Tillbaka
Topp