Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Inför regler för barn under 18 år
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Abelin" data-source="post: 463817" data-attributes="member: 86245"><p>Skid- och snowboardåkning är helt klart farliga sporter där skaderisken är ganska stor, särskilt för våghalsar som gärna överskrider sina "gränser". Jag tror också att den här sidan inspirerar och påverkar en del hur vi åker och beter oss i och utanför backen. Det jag däremot har svårt att se är att vad vi kan kalla för galenskaper i backarna skulle minska om ungdomar eventuellt inte skulle tillåtas på denna sida. Nya sidor/forum skulle med stor sannolikhet startas där detta mode/denna attityd skulle fortsätta existera. Åkning och beteende påverkas dessutom av så många andra faktorer i form av både andra hemsidor på nätet och saker utanför cyberspace att freeride bara spelar en liten roll i det stora spelet.</p><p></p><p>Vad gäller nivån på diskussionerna så varierar den mycket. Eftersom jag inte varit medlem och aktiv på denna sida särskilt länge kan jag inte yttra mig om huruvida nivån har förändrats. Oseriösa och dryga trådar och kommentarer finns överallt på sidan. </p><p> Mognad har en hel del med ålder att göra men inte bara. Därför tycker jag att det känns som en onödig generalisering att sätta en åldersgräns på exempelvis 21 år.</p><p></p><p>Kanske finns en möjlighet att dela in sidan i två sektioner? Dock tycker jag att det är viktigt att det finns en länk mellan de äldre användarna av sidan och de yngre där de yngre kan ställa frågor och få tips etc då de (även jag, som antagligen får räkna mig till de yngra användarna) har en hel del att lära av äldre mer erfarna åkare. Ett problem är förståss att många unga har svårt att inse sin oerfarenhet och att andra vet bättre än en själv. Dessutom kan även äldre lära sig helt andra saker av yngre, vilket jag gissar att många äldre kanske inte heller inser helt och hållet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Abelin, post: 463817, member: 86245"] Skid- och snowboardåkning är helt klart farliga sporter där skaderisken är ganska stor, särskilt för våghalsar som gärna överskrider sina "gränser". Jag tror också att den här sidan inspirerar och påverkar en del hur vi åker och beter oss i och utanför backen. Det jag däremot har svårt att se är att vad vi kan kalla för galenskaper i backarna skulle minska om ungdomar eventuellt inte skulle tillåtas på denna sida. Nya sidor/forum skulle med stor sannolikhet startas där detta mode/denna attityd skulle fortsätta existera. Åkning och beteende påverkas dessutom av så många andra faktorer i form av både andra hemsidor på nätet och saker utanför cyberspace att freeride bara spelar en liten roll i det stora spelet. Vad gäller nivån på diskussionerna så varierar den mycket. Eftersom jag inte varit medlem och aktiv på denna sida särskilt länge kan jag inte yttra mig om huruvida nivån har förändrats. Oseriösa och dryga trådar och kommentarer finns överallt på sidan. Mognad har en hel del med ålder att göra men inte bara. Därför tycker jag att det känns som en onödig generalisering att sätta en åldersgräns på exempelvis 21 år. Kanske finns en möjlighet att dela in sidan i två sektioner? Dock tycker jag att det är viktigt att det finns en länk mellan de äldre användarna av sidan och de yngre där de yngre kan ställa frågor och få tips etc då de (även jag, som antagligen får räkna mig till de yngra användarna) har en hel del att lära av äldre mer erfarna åkare. Ett problem är förståss att många unga har svårt att inse sin oerfarenhet och att andra vet bättre än en själv. Dessutom kan även äldre lära sig helt andra saker av yngre, vilket jag gissar att många äldre kanske inte heller inser helt och hållet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Inför regler för barn under 18 år
Tillbaka
Topp