Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Information om arbetstillstånd i Kanada - läs!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LindaIEC" data-source="post: 962305" data-attributes="member: 133037"><p>Hej hej, </p><p></p><p>Det beror mycket på omständigheterna. Vi kollar alltid av vad brottet skulle ge för straff i Kanada innan vi bestämmer om en person kan få arbetstillstånd eller ej. När det gäller cannabis är Kanadas lagar något mer liberala än i Sverige, men vi måste alltid veta om det gällde bruk och/eller innehav, samt mängd. Om man åkt dit för innehav av en relativt stor mängd är det vanligtvis kört, i övriga fall kan det släppas igenom, men vi måste alltid veta mer detaljer. Om du var över 18 när du fick pricken i registret rekommenderar jag att du beställer ett brottsregisterutdrag på engelska (som alltid ska med i original i en ansökan) som du scannar och mailar över till oss, så kan vi se om det är värt att skicka in en ansökan eller inte. </p><p></p><p>Med risk för att låta som en moraltant tar jag tillfället i akt att säga:</p><p></p><p><strong>- Kids, sluta med cannabis/gräs/hasch!</strong></p><p></p><p>Man kan tycka vad man vill om cannabis men faktum kvarstår att det klassas som ett brott i Sverige, och åker man dit och får en prick i registret kommer det förfölja er länge. Vi har gett avslag till många ansökningar med cannabisanmärkningar i registret, även i fall där det inträffat för flera år sedan. Vad jag vet har länder som USA och Australien liknande regler, och åker ni dit för vissa typer av narkotikabrott kan det sumpa era chanser att plugga och jobba i dessa länder i minst 5-10 år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LindaIEC, post: 962305, member: 133037"] Hej hej, Det beror mycket på omständigheterna. Vi kollar alltid av vad brottet skulle ge för straff i Kanada innan vi bestämmer om en person kan få arbetstillstånd eller ej. När det gäller cannabis är Kanadas lagar något mer liberala än i Sverige, men vi måste alltid veta om det gällde bruk och/eller innehav, samt mängd. Om man åkt dit för innehav av en relativt stor mängd är det vanligtvis kört, i övriga fall kan det släppas igenom, men vi måste alltid veta mer detaljer. Om du var över 18 när du fick pricken i registret rekommenderar jag att du beställer ett brottsregisterutdrag på engelska (som alltid ska med i original i en ansökan) som du scannar och mailar över till oss, så kan vi se om det är värt att skicka in en ansökan eller inte. Med risk för att låta som en moraltant tar jag tillfället i akt att säga: [b]- Kids, sluta med cannabis/gräs/hasch![/b] Man kan tycka vad man vill om cannabis men faktum kvarstår att det klassas som ett brott i Sverige, och åker man dit och får en prick i registret kommer det förfölja er länge. Vi har gett avslag till många ansökningar med cannabisanmärkningar i registret, även i fall där det inträffat för flera år sedan. Vad jag vet har länder som USA och Australien liknande regler, och åker ni dit för vissa typer av narkotikabrott kan det sumpa era chanser att plugga och jobba i dessa länder i minst 5-10 år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Information om arbetstillstånd i Kanada - läs!
Tillbaka
Topp