Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Information om arbetstillstånd i Kanada - läs!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LindaIEC" data-source="post: 968092" data-attributes="member: 133037"><p>Hej Dionne, </p><p></p><p>Som nämnt kan man aldrig förlänga IEC-tillstånd, bara ansöka om ett andra och sista (alltså skicka in en helt separat, fullständig ansökan). Eftersom du redan blivit beviljad tillstånd under working holiday-kategorin måste du därmed ha ett jobb eller en praktikplats innan du söker nästa gång. De flesta som söker ett andra tillstånd gör det så det överlappar med det nuvarande, och säsongarna brukar kunna styra upp så de får återvända till samma ställe de jobbade säsongen innan. </p><p></p><p>Har man aldrig haft något jobb i Kanada kan det ju vara knivigare, men det finns en hel del som ändå lyckas med detta. Jag rekommenderar att du vid ev jobbsökningar tydliggör för potentiella arbetsgivare att du inte behöver en Labour Market Opinion (LMO) för att få arbetstillstånd. Detta är något som arbetsgivare måste fixa (=lite krångligt för dem=händer nog bara vid kvalificerade jobb eller om de verkligen verkligen gillar någon) själva för "normala" work permits, och därför kan det vara ett minus för dig om de tror att de måste ge dig en LMO, vilket de alltså INTE behöver. </p><p></p><p>Nu fick jag nog detta att låta mer invecklat än vad det är, men hoppas du förstår hur jag menar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LindaIEC, post: 968092, member: 133037"] Hej Dionne, Som nämnt kan man aldrig förlänga IEC-tillstånd, bara ansöka om ett andra och sista (alltså skicka in en helt separat, fullständig ansökan). Eftersom du redan blivit beviljad tillstånd under working holiday-kategorin måste du därmed ha ett jobb eller en praktikplats innan du söker nästa gång. De flesta som söker ett andra tillstånd gör det så det överlappar med det nuvarande, och säsongarna brukar kunna styra upp så de får återvända till samma ställe de jobbade säsongen innan. Har man aldrig haft något jobb i Kanada kan det ju vara knivigare, men det finns en hel del som ändå lyckas med detta. Jag rekommenderar att du vid ev jobbsökningar tydliggör för potentiella arbetsgivare att du inte behöver en Labour Market Opinion (LMO) för att få arbetstillstånd. Detta är något som arbetsgivare måste fixa (=lite krångligt för dem=händer nog bara vid kvalificerade jobb eller om de verkligen verkligen gillar någon) själva för "normala" work permits, och därför kan det vara ett minus för dig om de tror att de måste ge dig en LMO, vilket de alltså INTE behöver. Nu fick jag nog detta att låta mer invecklat än vad det är, men hoppas du förstår hur jag menar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Information om arbetstillstånd i Kanada - läs!
Tillbaka
Topp