Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Information om arbetstillstånd i Kanada - läs!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LindaIEC" data-source="post: 976400" data-attributes="member: 133037"><p>Hej Emelie, </p><p></p><p>Om det bara är 1½ år du har pluggat där bör det vara ok, men obs att vi kan komma att begära utdrag från skatteverket som visar att du är skriven i Sverige. </p><p></p><p>Vi har inte jättemånga platser kvar just nu så det är lite tveksamt om du hinner få in allt innan de tar slut - under vanliga omständigheter skulle vi då bara spara din fil och börja handlägga den när nya platser har släppts efter nyår, men vi har nyligen fått information om att hela eller delar av ansökan kommer flyttas online nästa år, och då lär handläggningen också flytta. Vi har i nuläget inte fått så mycket mer information om detta annat än att vi inte kommer kunna släppa nya platser direkt efter nyår som vanligt, utan tidigast vid mitten av januari. Jag vet inte hur lång handläggningstiden då kommer bli. I dagsläget är det fullt möjligt att ansöka inifrån Kanada och sedan aktivera vid gränsen. </p><p></p><p>Mitt råd till dig är att skicka in din ansökan så fort allt är klart, och sen får vi helt enkelt skicka tillbaka den om platserna är slut (håll koll på sweden.gc.ca + facebook.com/nordic.iec)</p><p></p><p>Till alla: mitt 1½-årsvikariat för IEC har gått ut, så bli inte förvirrade om det står ett annat namn (Dominique) på kommunikation med ambassaden. Jag jobbar kvar ett tag till med lite andra grejer och sköter fortfarade FB-sidan och håller koll på denna tråd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LindaIEC, post: 976400, member: 133037"] Hej Emelie, Om det bara är 1½ år du har pluggat där bör det vara ok, men obs att vi kan komma att begära utdrag från skatteverket som visar att du är skriven i Sverige. Vi har inte jättemånga platser kvar just nu så det är lite tveksamt om du hinner få in allt innan de tar slut - under vanliga omständigheter skulle vi då bara spara din fil och börja handlägga den när nya platser har släppts efter nyår, men vi har nyligen fått information om att hela eller delar av ansökan kommer flyttas online nästa år, och då lär handläggningen också flytta. Vi har i nuläget inte fått så mycket mer information om detta annat än att vi inte kommer kunna släppa nya platser direkt efter nyår som vanligt, utan tidigast vid mitten av januari. Jag vet inte hur lång handläggningstiden då kommer bli. I dagsläget är det fullt möjligt att ansöka inifrån Kanada och sedan aktivera vid gränsen. Mitt råd till dig är att skicka in din ansökan så fort allt är klart, och sen får vi helt enkelt skicka tillbaka den om platserna är slut (håll koll på sweden.gc.ca + facebook.com/nordic.iec) Till alla: mitt 1½-årsvikariat för IEC har gått ut, så bli inte förvirrade om det står ett annat namn (Dominique) på kommunikation med ambassaden. Jag jobbar kvar ett tag till med lite andra grejer och sköter fortfarade FB-sidan och håller koll på denna tråd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Information om arbetstillstånd i Kanada - läs!
Tillbaka
Topp